kubaptt - 2009-02-12 10:19:58

Zagraj w najlepszą grę akcji online. Zanurz się w niewiarygodnie realistyczną wojnę terrorystyczną w tej niezwykle popularnej opartej na grze zespołowej grze. Połącz się z kolegami z drużyny żeby ukończyć strategiczne misje. W grze counter-strike możesz wybierać walkę po stronie terrorystów (terrorists) oraz oddziałów specjalnych (counter-terrorists). Antyterroryści nie mogą dopuścić do wysadzenia ładunków chemicznych lub muszą na czas odbić zakładników. Nieraz także będą musieli eskortować VIPa do wyznaczonego punktu. Counter-Strike dostarcza wiele emocji, rozbudowany ekwipunek, niesamowity realizm i świetna grywalność, to tylko niektóre zalety, które potrafią przykuć gracza nawet na kilkanaście godzin grania.

kubaptt - 2009-02-12 10:27:23

Counter-Strike (często nazywany skrótowo CS) - taktyczny first-person shooter, który został stworzony przez Minha "Gooseman" Le'a i Jessa "Cliffe" Cliffe'a 19 czerwca 1999 r. jako modyfikacja (mod) do gry Half-Life. Początkowo Counter-Strike wymagał do działania Half-Life'a, jednak wraz z upływem czasu stworzono kolejne jego wersje, które przekształciły się w samodzielne produkcje, jedynie korzystające z silnika oryginalnej gry.

Rozgrywka w Counter-Strike'u opiera się na walce terrorystów z antyterrorystami, w której jedna ze stron musi bronić bombsite'u (miejsce gdzie podkłada się bombę) lub uwolnić zakładników, a druga podłożyć bombę albo pilnować zakładników. Gra została stworzona z myślą o grze w sieci, a dopiero z czasem, gdy jej popularność wzrosła, zostały opublikowane dodatki imitujące graczy (tzw. boty) umożliwiające grę w CS-a bez udziału żywych przeciwników.

Wraz z rozwojem gry zaczęły pojawiać się modyfikacje, tworzone przez samych graczy. Wprowadzają one mniejsze lub większe zmiany w rozgrywce i pozwalają na ciągły rozwój samej gry. Gra dostała także wsparcie od jej wydawcy (Valve Software), dzięki czemu jest ciągle uaktualniania i została włączona do projektu Steam.

Counter-Strike dość szybko zyskał ogromną popularność i stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych, na których znajduje się do dziś.

kubaptt - 2009-02-12 10:57:06

JEŻELI SPODOBAŁO SIE WAM TO CO NAPISAŁEM I MORZE PRZEKONAŁEM WAS DO GRANIA W COUNTER STRIKE TO MUSICIE WEJŚC NA STRONE http://www.wiaderko.com/cs-1.6/serwery-cs-1.6-non-steam/ I TAM ZOBACZYĆ NAJLEPSZE IP SERWERÓW COUNTER STRIKE I NIE TYLKO.

kubaptt - 2009-02-12 11:09:28

Przeczytaj
Counter Strike to gra Klient Multiplayer

Klient gry multiplayer jest klientem serwera gry. Najczęściej jest to sama gra, która umożliwia podłączenie do serwera. Klientami można również nazwać różne programy korzystające z interface serwera, np. programy do zdalnego zarządzania serwerem.


legenda. Jest to pierwsza gra multiplayer Multi Player

Angielskie określenie oznaczające tryb rozgrywki dla wielu graczy (multi - wiele). Zazwyczaj oznacza rozgrywkę na serwerze gry poprzez sieć komputerową.


  która przyciągnęła, aż tak ogromne rzesze graczy. Do dziś, pomimo silnej konkurencji jest to najpopularniejszy shooter online.

Treść gry opiera się na zmaganiach dwóch drużyn - terrorystów oraz antyterrorystów. Obie drużyny walczą przeciwko sobie, jednak ich celem nie jest o tyle eliminacja przeciwnika co wypełnienie określonego zadania(np. wysadzenie budynku, odbicie zakładników). Za zwycięstwo drużyna otrzymuje pieniądze, za które kupić może dla siebie coraz to lepsze uzbrojenie. W grze liczy się więc nie tylko zręczność, ale i strategia i ekonomia.

Pod względem technicznym, gra nie jest niestety ideałem. Liczący już swoje lata Counter Strike na pewno nie zadowoli fanów oszałamiających efektów graficznych. Gra została oparta na zmodyfikowanym silniku Quake II co jest jednoczęśnie jej zaletą(działa na słabszych komputerach), jak i wadą(Couter Strike odziedziczył wiele niedoróbek Quake II). Efekty dźwiękowe są na przyzwoitym poziomie.


System operacyjny: Windows
Wymagania sprzętowe(minimalne):
Procesor: 400MHz

Pamięć ram: 64MB

Karta grafiki 3d: 16MB

Miejsce na dysku: około 500MB

Wymagania sprzętowe(zalecane):
Procesor: 800MHz

Pamięć ram: 128MB

Karta grafiki: 32MB

kubaptt - 2009-02-12 11:15:04

Gram w CS'a dość długo więc postanowiłem napisać własny poradnik. Postaram się z wami podzielić kilkoma poradami, taktykami i ciekawostkami mogącymi pomóc nam w skutecznej grze. Broń.
CT (counter-terrorist) najczęściej wybierają M4. Jest to bardzo dobry i celny karabin. Można założyć tłumnik, który co prawda obniża trochę jego celność ale strzelamy cicho. Tłumnik najlepiej zakładać gdy kampimy (zwłaszcza w ciemnych miejscach) lub gdy od wroga dzieli nas duża odległość i zamierzamy go zaskoczyć (zanim się kapnie skąd zostaje ostrzeliwany powinniśmy zdążyć go sprzątnąć). Warto dodać, iż broń ta nadaje się do strzelania w biegu ale bez tłumnika, ponieważ z tą opcją miałaby ona zbyt duży rozrzut i trudno było by trafić przeciwnika. Jeśli już zamierzamy strzelać biegnąć, strzelajmy max po 2 strzały, a najlepiej pojedyńczo, chyba ze przeciwnik jest blisko (wtedy mozemy sypać w niego ołwiem).

Terroryści = (zazwyczaj) AK (czyli kałach) = kłopoty (gdy gracz jest dobry). Kałachy mają 3 świetne zalety: są tanie, celne i posiadają dużą moc rażenia (strzały zabierają dużo HP i niestety więcej niż M4). Mają też wady: odnośnie celności; są celne ale tylko pierwsze max 3 strzały. Kałachy mają cholernie wielki rozrzut. Na dalsze odległości nie warto strzelać ciągło poniważ prócz pierwszych 2-3 kul reszta pójdzie nad głową wroga. Kałachy, jak wspominałem, mają dużą moc, dlatego są zabójcze na bliskie odległości. Najczęściej gdy spotka się M4 i AK (blisko), to AK wygrywa pojedynek ponieważ na zabicie wroga wystarczą my 3 strzały w kamizelke (2 bez). M4 potrzebuje więcej.

Teraz napisze o poradach dotyczących zwykłego grania.

Po pierwsze warto znać mapy, żeby się orientować, gdzię się jest, gdzie można iść, i co najważniejsze, gdzie moze czaić lub wyskoczyć nam zza rogu wróg.

Wyskakiwanie.
Czasami jestesmy pewni ze za rogiem jest jakiś wróg. Nasz przeciwnik kampi i nie zamierza wyjsc nam na przeciw. Co robimy? Bierzmy spluwke i wyskakujemy z za rogu o razu kucając przy lodowaniu. Lecąc staramy się namierzyc przeciwnika i juz do niego strzlać. Pytanie: po co to wszystko? Niektórzy kampujący ustwiają swój celownik zaraz koło krawędzi rogu czekając aż się z niego tylko wychylimy. Nie bede tu wielce o tym pisał ponieważ jest ten trik ogólnie znany. Wielu nie daje się na niego nabrać ale czasami potrafi pomóc. Mi pomógł.

Punkty wejścia/wyjścia.
Takimi punkami są okna, drzwi, bramy. Chciałbym tu powiedzieć nieco o drzwiach. Wiele z nich skrzypi dając info wrogowi o naszym aktualnym położeniu. Gdy przeciwnik obstawia takie drzwi najczęsciej zanim nas zobaczy juz zaczyna strzelac i mu sie udaje nas zabić. Jak temu przeciwdziałać? Dobrze jest podejść cichaczem do drzwi, szturchnąć je i natychmiast się oddalic do tyłu lub na bok za ściane. Jeśli drzwi zostaną obsypane ołowiem wiemy ze jest za nimi wróg.
Podobnie moze byc z oknami: niektóre mają szyby/ kraty. Nie mam tu jakis wielkich uwag ale trzeba równiez uwazac na obstawiających je napastników. Uniakjcie takich które pokazują nam jakis duzy obszar mapy, poniwaz nas w oknie łatwo zauwazyc.

Zmiana magazynku.
Strasznie wielu graczy popełnia następujący błąd: zauważają przeciwnika, wystrzeliwują od 3 do 6 kul zabijając go poczym automatycznie naciskąją "r" aby zmienic magazynek. W tym po momencie pojawia sie drugi koles i bezczelnie nas zastrzela (nie mamy szans). Zabijąjąc wroga pamiętaj ze za nim moze byc jeszcze jeden, trzech, czterech a nawet cały oddział, dlatego usuwając przeciwnika zawsze odczekaj chwile w ciszy poniewaz takich momentach bardzo często wyskakuje pojawia sie kolejny. Jeśli nie jestes pewien wycofaj sie w bezpieczne miejsce i wykonaj przeładowanie.

Strzelanie.
Najważniejsze są zazwyczaj te pierwsze strzały, efekt zaskoczenia i refleks. Na dalekie odległości strzelaj malutkimi seriami (2 strzały - pauza - 2 strzały - pauza) a najlepiej szybko ale pojedyńczo ("klik" "klik" "klik" klik"). Warto strzelać biegnąc jesli chcemy byc mniej narazeni na obrażenia (mamy wtedy jednak mniejszą celność). Wykorzystuj granice strzału do samego zera. Jesli przeciwnik bedąc przez nas ostrzeliwany zamierza się wycofac za róg strzelajmy równiez lekko w ściany (krawędzie) poniewaz kule moga je przebic i zabij przeciwnika. Czasami w ten sposób mozemy zabic wroga nawet go nie widząc (jesli wiemy ze tam jest). Dotyczy to nie tylko krawędzi ścian ale i także drzwi, jakiś cienkich warstw. Strzały przez ściany i inne przeszkody zadają mniej obrażeń, niż te, ktore dotrą do celu wprost. Dobrą poradą odnośnie strzelania jest także to, iż nalezy strzelać a zarazem kryć się: jestes za skrzynką, wychylasz się, zauważasz wroga oddajesz 2-3 strzały, chowasz się (teraz wiesz gdzie jest twój cel: za inna skrzynka, ścianą, oknem itp.), znowu się wychylasz, kilka strzałów i chowasz. Co ci daję daje strzelanie? Jej plus polega na tym ze wiedzac gdzie jest cel ustawiasz odpowiednio celowniki potem zaley juz tylko od twojego refleksu to czy go zabijesz.

Poruszanie i skradanie.
Kiedy biec, a kiedy iść powoli czy kucając? Nigdy nie skradaj sie przy jakiejs wiekszej rozpierduchy bo nie ma to sensu. Skradaj się gdy podejrzewasz gdzie jest przeciwnik czy kiedy podchodzisz do bomby by ją rozbroić/podłożyć. Skradanie się jest elementem wyczucia, trzeba to po prostu wiedziec. Warto zaznaczyc iż mozna wchodząc po drabinie nie hałasując (trzeba wcisnąć "Ctrl").

Ciekawostka.
Dowiedziałem się o tym niedawno.
Na mapie de_train gdy usłyszysz:
a) szczekającego psa: oznacza to, iz ktoś schował sie pod wgonem,
b) lecący samolot: ktoś znajduje się na wagonie.

Mam nadzieje że w czymś niektórym moge tu pomóc (chociaż tym początkującym).

kubaptt - 2009-02-12 11:22:05

Chciałbym wam napisać troszkę o czitach . Czasami można się załamać patrząc na wypowiedzi niektórych graczy (wypowiedzi hahahah dobre , raczej oskarżenia) . Cheat , czit , hax - to samo znaczy . Tutaj napiszę jakie są rodzaje czitów i jak je wykrywać :

MultiHack - Jest to program , w którym są zawarte różne wspomagacze . NIGDY NIE UŻYWAJCIE ŻADNYCH CHEATÓW !! NIE BĄDŹCIE MIĘKKIMI FAJKAMI NEO!!

WallHack - (W skrócie WH) Ten cheat służy do widzenia przez ściany . Przeciwnik z włączonym WH widzi , czy jesteś za tą ścianą , czy za inną . Jak wykryć ? Gracz patrzy na ścianę , za którą jest jego przeciwnik . Często strzela przez nią , albo wlatuje tam jak głópi. Oczywiście nie każdy kto strzela przez ściany ma czity , poprostu może miał farta lub skilla ;p.Czasami dobre słuchawki są jak WH(wiem to)

ESP - Działa podobnie do WallHacka , tylko że daje więcej informacji (Broń , odległość itp.) Wykrywamy tym samym sposobem , co WH . Ale jest też niedokładność tego hacka : czasami on się zacina.

AimBot - Żałosny cheat . Automatycznie nacelowywuje na hitboxy(głowa najczęściej).Cziter strzela , a jego cel dostaje w głowe lub w innie miejsce . Celownik często przeskakuje na przeciwnika , przez co łatwo go wykryć , ale hacki stają się coraz dokładniejsze i czasem mogą być problemy z wykryciem.

NoSpread
- Często używany wraz z AimBotem . Podczas jednego strzału nabój leci DOKŁADNIE w miejsce , gdzie jest wycelowany celownik . Trudny do wykrycia przy zwykłej broni , jednak przy awp - TAK . Cziter biegnący z AWP strzelający na odległość bez celownika lub podczas biegu trafia w przeciwnika jest łatwy do wykrycia .

NoRecoil - Nie ma zjawiska Recoilu (chyba każdy o tym słyszał).Celownik nie szaleje , tylko jest w jednym miejscu , dzięki czemu łatwo go wykryć .

MiniMapHack - Podobne działanie do WH i ESP , tyle że widzimy wszystko na minimapie w lewym górnym rogu ekranu.Wykrywany tak samo jak WH czy ESP.

SpeedHack/KniveSpeed - Dzięki temu wspomagaczowi cziter szybko biega , strzela , przeładowywuje , przez co jest łatwy do wykrycia.Ten drugi działa tylko z nożem . Gdy atakuje z noża , to bardzo szybko się porusza , przez co w ułamek sekundy giniemy . Przykro.pl

NoFlash/NoSmoke(Removals) - Hax ten usuwa zjawisko oślepienia przez Flasha oraz usuwa Smoke z granacika . Łatwe do wykrycia , ponieważ cziter dostaje kilka flashy i jakby nigdy nic rozwala wszystkich po koleji .

FullBright - Usuwa cienie . Czasem ciężki do wykrycia . Jak wykryć ? : Gdy gracz siedzi w bardzo ciemnym miejscu , cziter bez noktowizora i tak go widzi .

Lambert - Cziter widzi terro na czerwono , a ct na niebiesko , żeby mógł ich odróżnić (hahahahha dobre nie? :D)

SpinHack - Podziękowania dla Borowika o przypomnieniuUżytkownik tego cheata jest bardzo głupi , ponieważ on nie widzi że się kręci , ale inni gracze widzą.Używany razem z multihackiem.Niewiem czemu to ma slużyć :D

Aha i jeszcze cos : Czasem wchodzą na server cziterzy z czitem BadBoy . Kompletne żale . Łatwo go wykryć , bo co chwila spamuje z nazwą czita.

"Dobra wykryłem czita , ale co zrobić ?" Często ludzie zadają sobie te pytanie . Otóż jest kilka rzeczy , ktore można zrobić :

- Kręcimy demko z cziterem . Zapisujemy datę , godzinę , podejrzenia . Staramy skontaktować się z Head-Adminem lub zwykłym . Wysyłamy mu demko i informacje . Można poprostu dać to na forum (o ile server posiada)

- Jeżeli mamy gg adminów , to piszemy do nich , aby weszli na server , ponieważ jakis noobek biega z czitem . Admini tego nie lubią , ale czasem się sprawdza(o ile cziter nie zwiał).

- Poprostu zwyć z niego . Strzelić pare tekstów i go zignorować .

Pamiętajcie , aby bez dowodów nie oskarżać graczy o czity . Ale jak już będziecie w 100% pewni - pojechac go porządnie. ZERO SZACUNKU DLA CZITERÓW !! KAŻDY CZITER TO MIĘKKI KAPEĆ BABCI !! No to chyba tyle . Już palce mnie bolą . Pozdro kubaptt

kubaptt - 2009-02-12 11:24:34

1. Nie będziesz zabijał gości z teamu swego
2. Nie będziesz kampował w miejscach nie przeznaczonych do tego
3. Nie będziesz rzucał w kolegów granatami
4. Nie będziesz wyzywał admina ani innych grających z Tobą
5. Nie będziesz strzelał do bezbronnych kurczaków na cs_italy 
6. Nie będziesz porządał AWP na mapkach do tego nie przeznaczonych
7. Nie będziesz walił "full auto" z dalekiej odległości
8. Nie będziesz zabijał zakładników 
9. Nie będziesz patrzył rdzawym okiem na tykającą bombę będąc CT, tylko szybciutko za swój zespół ją rozbroisz
10. Gdy jesteś CT uwolnisz szlochających niewinnie zakładników i bezpiecznie doprowadzisz ich do celu.

kubaptt - 2009-02-12 11:27:07

Napisałem tu dla tych którzy zaczynają swoją zabawę z CS'em kilka przydatnych komend. Zeby je wpisac wystarczy otworzyć console ("~" przycisk pod ESC ) albo podmienić je w swoim configu. cl_crosshair_size "small" (zmniejsza celownik)
cl_crosshair_translucent "0" (celownik sie nie powiększa w trakcie biegania)
cl_dynamiccrosshair "0"(albo tu sie nie powiększa w trakcie biegania?)
crosshair "1" kub "0" (włącza lub wyłącza celownik np.: w AWP ta czerwona kropka.Fajny bajer ja mam na 0 ustawione)
_cl_autowepswitch "1" lub "0" (włącza lub wyłącza automatyczną zmianę broni na lepszą po jej podniesieniu)

I ustawcie sobie jakość kolorów na 32 bity bo na 16 bit widać przez sg i niektórzy ludzie beczą jak się ich przez smoka zabija.

kubaptt - 2009-02-12 11:38:27

Często zdaża sie, że twoj team bezmyślnie raszując ginie po 5 sekundach a ty zostajesz sam na respie... I wtedy dopiero zaczyna sie zabawaprzedstawie przykład de_dust, tt. Za żadne skarby świata nie popełniaj błędu druzyny i nie biegnij wprost pod lufy wroga. Poczekaj sobie na niego. Zazwyczaj kiedy ct widzi, że został tylko jeden tt, zapomina o taktyce i rozprasza sie szukając fraga. Im dłuzej szukaja tym mniej zaczynają dbac o własną skóre.
I wtedy wkraczasz do akcji. Dobre słuchawki niezbędne. Zapomnij o bieganiu. Cały czas przemykaj sie skulony od kryjówki do kryjówki, nie wybiegaj do wroga jak tylko go usłyszysz, czekaj aż podejzie bliżej i zaatakuj z nienacka. Nieatakuj duzych grup, omijaj ioch z daleka. Cały czas nasłuchując. Przykład de_dust. Chowam sie przy wyjściu z tunelu, za beczkami (jak wychodzisz z tunelu to masz je po prawej), a konkretnie to stajesz na tej mniejeszej. Czekasz.
Samotny ct na swoją zgube wkracza na twój teren:). Daj mu wyjść, niech sie rozejrzy, jeśli ruszy w kierunku przejścia pod mostem, wychyl sie i szybki strzał w plecy powinien roziązać jego kwestie. jeśli ruszy w twoim kierunku, wyczekaj na moment, gdy będzie mijal beczki, wtedy wyskocz na duza beczke, a niej na ziemie. jeśli zrobisz to z wyczuciem, znajdziesz sie za jego plecami, a on cie nawet nie zauważy. tak samo rób jak idzie 2, nagłe pojawienie sie miedzy nimi tt powinno wprawic w panike nawet dobrego gracza:) Dobrze pozostałym przy zyciu dokopać stosując zagranie oddziałujące na psychike: ''neeext please'', lub ''jeszcze 4''. No co? mają przewage liczebną, teraz wszystkie chwyty dozwolone...A jak tak odliczasz '"jeszcze 4', ''jeszcze 3'', itd, to gwarantuje że ostatniemu moga puścić nerwy
Po pierwszym osłabieniu siły wroga czas ruszyc dupe po pake.
bardziej ogarnięte ct zwykle zaczyna wtedy rozumiec z kim ma do czynienia i obstawia pake( nie robia tego mniej doświadczeni gracze, dlatego polowanie na lamy sprawia taką wielką frajde :)). Cały czas skradając sie spróbuj sie do niej zbliżyć. Nigdy nie idż najbardziej oczywistą i najkrótszą drogą, bo to ona jest najmocniej obstawiona. Cały czas prowadź nasłuch, wychwytuj kroki przeciwnika i zapamiętuj gdzie idzie. Jeśli jestes blisko paki nie opłaca sie atakować takiego biegnącego ct, bo tylko ostrzeżesz pilnujących bomby. Gdy russzasz na bombe o takich banałach jak flesh chyba nei musze przypominać? Miej szczególy wzgląd na wszystkie miejsca wokół paki gdzie można sie schować. Pake bierz dopiero gdy będziesz pewien ze teren jest czysty (odgłos podnoszonej paki zwykle wywołuje ct z kryjówek, ale w koncu lepiej ich zaskoczyć gdy sie czają, czyz nie?) Bierz teraz podkładać pake na najblizszym bs (ja preferuje b, jest bliżej i zwykle w jego okolicy zbajduje sie upuszczona bomba). nie gnaj od razu jej podkładac, tylko najpierw przeszkaj bs w poszukiwaniu jakiegos cichociemnego. Bs czysty? To zabieraj sie za pake, najlepiej w widocznym miejscu ( a co ma sie ct wysilac z jej szukaniem? i tak ja znajda, a bomba na widoku sprawia, że rozbrajający ją też wystawiony jak do odstrzału:))
Po podlozeniu wiej jak najszybciej, bo zaraz pojawi sie tam tłum rządnych twej krwi ct. najlepiej ukryc sie w tunelu, za wejściem na główny plac. Z tamtąd słychać kroki nadciągającego ct i w razie konfrotacji atakujesz z najmniej oczekiwanej strony ( w końcu jaki tt ucieka od bomby zaraz po podłożeniu?) jeśli wszystko pójdzie dobrze wygrałes runde. A co do pozostalych map pare uniwersalnych rad:

-skradaj sie, najlepiej prszykucnięty, bieg to śmierć
-kup sobie lepsze słuchawki, na głośnikach nie radze grac.. a dobre słuchawki są lepsze od wh
-atakuj zawsze z nienacka
-omijaj otwarte przestrzenie
-nie siedz w jednym miejscu, cały czas sie przemieszczaj
-nie kamp w poblizu ubitych trópów wroga, po nich mogą cie znależc
-nie atakuj jeśli nie masz pewności że wygrasz, nie strzelaj bez pewności że trafisz, nie ma juz kumpli z teamu którzy osłaniali by ci tyłek
-nie panikuj, poczuj sie jak predator w otoczeniu ludzi
to ty jesteś łowcą, a oni zwierzyną
-tylko zimna krew może cie uratowac, nie atakuj bepotrzeby, do wygrania rundy wystarczy wykonac zadanie
-nie baw sie w bohatera, zostałeś sam, pamiętaj o tym
-jeśli masz dużo czasu, nie spiesz sie, bądz cierpliwy. Poczekaj aż przeciwnik zacznie sie niecierpliwić i rozbiegnie sie po mapie szukając cie
-jeśli dalej nie czaisz tego klimatu pograj sobie w hitmana lub thiefa, właśnie ich styl walki warto naśladować:) (hitmanowskie massive murder pomijam, zrób to na silent assasin:))

kubaptt - 2009-02-12 11:41:33

Jeżeli zmieniła Ci się ręką na lewą i chcesz zmienić na prawą, to postępuj tak wg. pukntów. Zacznij od pierwszego - nie zadziała? To wykonaj drugi itd.

Postępowanie:

1. Otwórz konsole (za pomocą ~) i wpisz
Kod:
cl_righthand 1
zamknij konsole i sprawdź.

2. Wejdź w Options, kliknij na Video i ustaw Renderer na OpenGL (screenshot) oraz kliknij na Apply.

3. Jeżeli wyskoczy Ci okienko z napisem

" Video Mode Change Failure! The Specified video mode is not supported. The game will now run in software mode.

zainstaluj sterowniki do karty graficznej sterowniki bez trudu znajdziesz w google.pl

kubaptt - 2009-02-12 11:48:00

Jeśli jesteś początkującym graczem online, czasami nie wiesz co oznaczają skróty wyrażane na serwerach? Ten artykuł jest specjalnie dla Ciebie, dzięki niemu nie będziesz musiał się głowić co inni piszą na say'u. Admin[/b][/i][/u] - koleś zarządzający serwerem

Ban - zablokowanie dostępu do serwera danego gracza

Kick - wykopanie gracza z serwera

Bug - błąd w grze

[i]Cheater[/i] - oszust grający na czitach (kodach, dopalaczach)

CB - Clan Base, liga gier

CL - lider klanu (ang. clan lider)

FPS - ilość wyświetlanych klatek na sekundę (ang. Frames per second)

Frag - punkt za zabicie przeciwnika

GG - dobra gra (ang. good game)

GJ - dobra robota (ang. good job )

GL - powodzenia (ang. good luck)

HF - baw się dobrze (ang. have fun)

HS - strzał w głowę (ang. HEAD SHOT)

Kamper - osoba siedząca ciągle w jednym miejscu i czekająca aż inni przyjdą do niego

LOL - Slowo zastepujace smiech lub komentarz do jakiejś zabawnej sytuacji (ang. Laugh Out Loud / Lots Of Laughs)

Lag - opóźnienie na serwerze, często uniemożliwiające grę

Lama - gracz o bardzo małym skillu i niewielkiej inteligencji, który myśli ze jest dobry

n00b - początkujący gracz

NP - nie ma problemu (ang. no problem)

n/c - bez komentarza (ang. no comment)

OMG - o mój Boże (ang. oh my God)

PR0 - zawodowy gracz (ang. proffesional)

RESPAWN, RESP - miejsce odradzania się graczy

SPAWNKILLER - osoba czająca się przy respie przeciwników by zabić ich od razu jak się odrodzą

Spectator, SPECT - osoba przyglądająca się rozgrywce, nie biorąca w niej czynnego udziału

SRY - przepraszam (ang. sorry)

SKILL - poziom gry gracza

SPAR - towarzyski mecz między klanami (ang. sparing)

TAG - przedrostek przy nicku

THX - dzięki (ang. thanks)

TK - gość który zabija członków swojej drużyny (ang. team killer)

TS - program umożliwiający członkom klanu komunikowanie się ze sobą (ang. Team Speak)

TA - zadanie obrażeń człowiekowi swojej drużyny (ang. team attack)

ECO - runda w której gra się z podstawowa bronią czyli pistol i nóż

CW - mecz między klanami (ang. Clan war)

ESL - Liga Różnych gier online (ang. Electronic Sports League)

BS - miejsce w którym podkładamy bombę

Rasz - to przekroczenie wyznaczonego terytorium przez danego gracza, drużynę (np. CT zamiast pilnować BS idzie na respa TERRO) Rasz to również szybkie wbiegnięcie całą drużyną w dane miejsce

BOT - sztuczny gracz (komputer) udawający człowieka, na którym trenujemy. Botem nazywamy gracza, który nie ma w ogóle pojęcia o grze i rusza się jak bot.

ROX - Mowimy ze coś jest wypas

kubaptt - 2009-02-12 11:51:21

Napewno nieraz smigajac po piaskach dusta ,czy brodzac wodami azteca trafiliscie na osobe ktora strasznie wam przeszkadzala w grze ale nie lolostwem a swoim zachowaniem.Tak chamstwo i glupota lacza sie w jedna postac siedzaca po drugiej stronie kabla i wyzlewajaca na ludzi swoja glupote.Tych jakowoz tez mozna podzielic na kilka grup.
Glomby
Ludzie chyba z zespolem dauna nic do nich nigdy nie dociera.Poznasz takiego po krzyczeniu na kazdego po kolei przez mikrofon chasla typu "przesun sie lolu , nie blokuj , spieprzaj z celownika (najczesciej uzywajacego sformulowania dziecko zamknij sie)".Sa to niegrozni aczkolwiek upierdliwi gracze z symptomem pro (jestem najlepszy tylko dzis lamie bo mi wchodza w celownik).

Dzieci neostrady
Ojeju to dopiero przypadki , najgorzej jesli maja kolege ktory tez gra w cs-a i co gorsza ma mikrofon.Jeden na serwerze to juz zgroza.Poznacie ich po barwie glosu niczym myszka miki , wieku do 12 lat i zachowaniu typu spiewanie , wydawanie z siebie miauczacych odglosow i udawanie osiedlowego herszta.Gdy takiemu sie narazisz pomoze tylko mute albo powrot mamy z zakupow bo przeciez gdy mama sie dowie ze synus takich slow uzywa , to bedzie szlaban na granie na komputerze ,a tego nasz bohater nie zniesie.

Team killerzy
Nie musze chyba tlumaczyc,zabijaja swoich z nudy , z glupoty , z powodu ze przypadkiem go postrzeliles albo nawet dlatego ze szybciej zebrales ta m4 ktora na ziemi lezala.Z takim nawet nie ma co gadac , najlepiej zmienic team lub zvotowac.

Znajomi admina
Nie zawsze ale niejednokrotnie uciazliwa grupa osob.Postrzelisz takiego ze dwa razy, a on ma akurat okres i lecisz z serwera za tk.Powiesz mu cos lecisz za obrazanie graczy , sam niejednokrotnie nawet zacznie kogos obrazac a potem "Zdzisiu wez go zbanuj bo do mnie brzydko mowi" i co zdzisiu robi , pomaga koledze.

kubaptt - 2009-02-12 11:55:07

:angel:W Counter Strike'u rozróżniamy kilkanaście typów map. W tym arcie postanowiłem je opisać  aim_
Są to małe mapki, na których bronie leżą na ziemi.

as_
Mapy typu as (assassination - zamach) polegają na ucieczce jednego VIPa w którego wciela się gracz z drużyny CT. Owy VIP
posiada USP, 200 kamizelki oraz 100 HP (i nie może nic kupić). Celem drużyny CT jest pilnowanie ten osoby, a T zabicie go (co chyba logicznie ^^,). Jest za to jedno ale - CT ma wszystkie bronie, a terroryści nei mają dostępu do wszystkich broni, zaledwie do kilku.

awp_
Mapy na otwartej, rozległej przestrzeni polegające na ćwiczeniu swoich umiejętności snajperskich za pomocą karabinu zwanego AWP lub AWM (Arctic Warfare Magnum).

cs_
Są to mapy typu Hostage Rescue. Drużyna CT jako zadanie ma uratować zakładników - dojść do nich, a później bezpiecznie doprowadzić ich do Rescue Pointu (zazwyczaj respawn CT). Terroryści mają na celu nie doprowadzić do odbicia zakładników.

de_
Są to mapy w trybie Bomb/Defuse (de_ pochodzi od słowa demolition). Zadaniem terrorystów jest podłożenie bomby na bomb site (zawsze na mapie są 2, oznaczone jako A orazoraz pilnowanie aby drużyna anty-terrorystów jej nie rozbroiła. Zatem zadaniem CT jest nie dopuścić do podłożenia bomby lub rozbrojenie jej (w tym wypadku Defuser Kit jest bardzo przydatny).

fy_
Mapy fy (Fight Yard) są bardzo podobne do mapek tylu aim_. Jedyną różnicą jest ilość przeszkód, których na mapach fy_ jest więcej (często mapki fy_ są w budynkach, np. fy_pool_day).

he_
Na tych mapach jedyną bronią są granaty wybuchowe (High Explosive, w grze nazwane he_granades).

ka_
Mapy, na których albo walczy się na noże albo się skacze (np. ćwiczy się longjumpy).

surf_
Na mapach tego typu nie strzela się, tylko surfuje po specjalnych pochyłych ścianach :)

Na mapach he_, ka_ oraz surf_ kupowanie broni jest uniemożliwione, a na mapach aim_, awp_ oraz fy_ [/s]albo uniemożliwione, albo utrudnione.

kubaptt - 2009-02-12 11:57:46

Siema.
1. Chciałbym podjąć temat kultury i zachowania w CS-ie. Chce o nim napisać, ponieważ wiele razy spotykam graczy, którzy są mili i z przyjemnością się z nimi gra. Nie, wiem że czasami nerwy puszczaja i mi też czasami puszczają nerwy i przeklne kur**. Ale czasami po prostu denerwuje mnie koleś, który przez ciągłe fragowanie przeklina na innych i ich wyzywa od noobów itp.
2. Jeszcze w zeszłej odsłonie nie publikowałem tu swoich artykułów. Bardzo często można było zobaczyć pod artykułami inncy użytkowników komentarze typu: "Z jakiej strony to skopiowałeś?" itd. Dobra, można krytykować innych, od tego w końcu są. Ale nie zakładajcie, że każdy artykuł, który się dobrze czyta i jest po prostu spox musi być skądś zerżnięty  Spróbujcie sami napisać jakiś artykuł z zobaczycie czy tak łatwo.
3. Wiem, że w CS-a zaczyna grać wielu ludzi(sam gram dopiero 4 miechy). Czasami jednak na serwie spotyka się graczy, którzy innych wyzywają od cheaterów, którzy w rzeczywistości są bardzo dobrymi graczami  Denerwuje mnie to, często nawet admin daje się nabrac na takie podpuchy...
PS: Wierzę, że pod moim artykułem nie pojawią sie komentarze: "Ale plagiat" 
Pisałem to, co uważam za potrzebne do napisania tutaj i pisałem z własnego doświadczenia i przeżyć związanych z  CS-em

Pozdro KUBAPTT

kubaptt - 2009-02-12 12:00:16

Tryby rozgrywek

Hostage Rescue (odbicie zakładników)
Ten tryb rozgrywany jest na mapach cs_xxxxx. Zadaniem antyterrorystów (CT) jest odbicie zakładników przetrzymywanych w bazie terrorystów (T) i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Terroryści natomiast musza im w tym przeszkodzić. Rozgrywka kończy się w momencie, gdy CT uwalnia wszystkich zakładników, któraś z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się czas przeznaczony na rozgrywkę.

Bomb / Defuse (podłożenie / rozbrojenie bomby)
Akcja rozgrywki toczy sie na mapach de_xxxxx, a glowna role odgrywają terroryści. Maja oni za zadanie przedrzeć się do wyznaczonego miejsca, w którym musza podłożyć bombę. Oczywiście CT będą im w tym przeszkadzać. Rozgrywka kończy się w momencie wybuchu bomby, rozbrojeniu jej, przez CT, stracie wszystkich graczy przez jedna z drużyn lub skończeniu się czasu.

Assassination (zamach)
Arena działań są mapy as_xxxxx. Jeden z graczy CT staje się, VIPem, którego reszta drużyny musi eskortować do specjalnego punktu ewakuacyjnego. Zadaniem T jest zabicie VIP'a a jest ono utrudnione, ponieważ mogą oni kupić jedynie niektóre rodzaje broni. Rozgrywka kończy się, gdy VIP bezpiecznie dotrze do punktu ewakuacyjnego, T zabija VIP-a, drużyna straci wszystkich graczy lub czas rozgrywki zostanie przekroczony.

Escape (ucieczka)
Ten tryb został oficjalnie wycofany w CS beta 7.0, Jednak możliwość gry pozostała. Miejscem tego rodzaju rozgrywki są mapy es_xxxxx. Zadaniem terrorystów jest ucieczka z terenu działań do wyznaczonego punktu. Nie jest to łatwe, gdyż T nie mogą kupować broni - jedyną możliwością jej zdobycia jest odnalezienie miejsca, w którym broń jest składowana. CT musza oczywiście powstrzymać T przed ucieczka. Rozgrywka kończy się, gdy polowa graczy T ucieknie, CT powstrzymają (zabija) większość terrorystów, jedna z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się czas. Po 8 rozgrywkach w tym trybie, role się odwracają.


Zdarzenie Zapłata Kary i nagrody
Zabicie kolegi z drużyny -3300$ dla zabijającego
Rozbrojenie bomby przez CT 2750$ dla każdego z CT
Wysadzenie celu przez T 2750$ dla każdego z T
Wybicie przeciwnej drużyny 2500$ dla zwycięskiej drużyny
Uwolnienie zakładników przez CT 2000$ dla każdego z CT + premie za zakładników
Przegrana drużyny 1400$ dla przegranej drużyny
Przegrana drużyny więcej niż 2x pod rząd 1400$+500$ (za rundę >2) za każdą rundę powyżej dwóch (max 2900$) dla każdego z drużyny
Zabicie zakładnika -1500$ dla zabójcy
Zabicie przeciwnika 300$ dla zabójcy
Uratowanie zakładnika 250$ za każdego zakładnika dla każdego z CT
Premia za przeżycie zakładnika 150$ za każdego zakładnika dla każdego z CT

kubaptt - 2009-02-12 12:02:53

Cennik Punktów za poszczegółną rzecz :

Zabicie kolegi z druzyny -3300$ dla zabijajacego

Rozbrojenie bomby przez CT
2750$ dla kazdego z CT

Wysadzenie celu przez T 2750$ dla kazdego z T

Wybicie przeciwnej druzyny 2500$ dla zwycieskiej druzyny

Uwolnienie zakladnikow przez CT 2000$ dla kazdego z CT + premie za zakladnikow

Przegrana druzyny 1400$ dla przegranej druzyny

Przegrana druzyny wiecej niz 2x pod rzad 1400$+500$ za kazda runde powyzej dwoch (max 2900$) dla kazdego z druzyny

Zabicie zakladnika -1500$ dla zabojcy

Zabicie przeciwnika 300$ dla zabojcy

Uratowanie zakladnika 250$ za kazdego zakladnika dla kazdego z CT

Premia za przezycie zakladnika 150$ za kazdego zakladnika dla kazdego z CT

Pozdro KUBAPTT

kubaptt - 2009-02-12 12:08:55

terroryści


Mają oni kilka zadań w grze. Za każdym razem wygrają jeśli tylko zabiją wszystkich CT. Ich główna broń - AK - jest dużo tańsza od broni przeciwników. Dzięki temu już na początku mogą zdobyć przewagę. Na mapach typu de_xxx wystarczy, że podłożą bombę i wywalą wszystko w powietrze, to nie łatwe zadanie czasem zanim ktoś zdoła podłożyć paczkę cała policja już nie żyje. Mapy typu de_aztec lub inne z większymi przestrzeniami dają terro pewną przewagę jako, że ich AK lepiej spisuje się na dłuższe dystanse. Kolejną mapą gdzie terro może prowadzić sielankowy tryb gry jest cs_assult tutaj Policja ma naprawdę trudne zadanie. Natomiast lepiej, aby unikali ciemnych zaułków, w których mogą kryć się zamaskowani Anty-Terroryści. Szczególnie mapa de_train stwarza sposobność do chowania się pod/nad/za wagonami towarowymi, wtedy Terro musi obserwować każdy swój ruch. Najczęściej lepsi gracze wolą dołączać do terrorystów - dlaczego? Tego nie wiem, ale już tak jest i należy się z tym pogodzić. Mapy typu as_xxx teoretycznie dają przewagę grupie przestępczej, która ma za zadanie zlikwidować VIP'a i rzeczywiście jeśli terro stanowi zgrany team lub jakiś klan to VIP ma minimalne szanse, jednak w większości rozgrywek Terroryści strugają bohaterów i pojedyńczo lecą na cały oddział CT co oczywiści dość często kończy się ich klęską. Ogólnie jednak Counter Strike jest tak wyważony, aby dawać równe szanse obu drużynom.



anty-terroryści




Anty-terroryści, czy jak kto woli Policja, ma najczęściej trudniejsze zadanie. Przyjęło się, że lepsi gracze przeważnie z biegiem czasu zawsze wolą terro, niż CT (Anty-terroryści). Po pierwsze podstawowy karabin w ct o nazwie M4 kosztuje 3200$ do tego (na mapach de_xxx) należy doliczyć koszty defusa (przyrządu sprzyjającego rozbrajaniu bomb). M4 nadaje się do strzelania serii i ma funkcję tłumika, ale jeśli ma się za przeciwnika zdolnego, wyszkolonego terroryste z ak, który z daleka jednym strzałem w głowe odbiera 99 na 100 życia trzeba się chować lub szturmować. Napewno M4 w biegu jest celniejszy niż AK, ale trzeba mieć dużo szczęścia i wysokie umiejętnośći. Dlatego takie mapy jak de_aztec z dużymi przestrzeniami stwarzają przewagę dla terro w dodatku kiedy już uda się dopchać do podłożonej bomby i zacznie się ją rozbrajać można zostać zmasakrowanym przez zaczajonego terrorystę. Istnieje również inny typ rozgrywek - odbijanie zakładników. Tutaj również rola nie jest łatwa. Np na mapie cs_assult znaczna większość akcji CT kończy sie totalnym rozgromieniem. Wszystkie drogi prowadzące do magazynu gdzie przetrzymywani są zakładnicy są niebezpieczne. Kolejny typ map to ochrona Vip'a przez Policję. Tutaj jeden z CT jest w zasadzie bezbronny i musi dobiec do bezpiecznego punktu. Cała drużyna powinna być zgrana i wyszkolona. Ale wbrew pozorom nie jest tak trudno jak by się mogło wydawać. A to dlatego, że wszyscy terro chcą być bochaterami i pojedyńczo pragną zabić Vip'a co daje dość dużą przewagę CT (oczywiści jeśli trzyma się razem). Może to wszystko wygląda na przerażające, ale w rzeczywistośći na znacznej większości map, przy graczach o w miarę równych umiejętnościach szanse CT są równe. Jednak większość nowych graczy, nie umiejących grać, zaczyna grę (nie wiadomo dlaczego) od anty-terrorystów. Dlatego przeważnie team CT jest słabszy od team'u terro. Oczywiście mowa tu o zwykłych serwerach. Natomiast klanówki (czyli wojny klanów) rozgrywane są na równych mapach (de_dust, de_dust2, de_train) i obie drużyny najczęściej są po tyle samo razy w terro co w CT. W najnowszej wersji Counter Strike'a doszła nowa broń (Clairon) i tarcza. Gracze dobrze strzelający z pistoletu Desert Eagle i umiejący używać tarcze mogą być godnym przeciwnikiem dla morderczych terro umiejących strzelać z AWP. Natomiast nowa broń jest zwykłym karabinem, który dla CT może być przydatny zważając na dość dużą cenę M4.

kubaptt - 2009-02-12 12:11:01

Aby zrobić screenshota naciśnij po prostu klawisz F5. Obraz będzie w katalogu cstrike, lecz jeżeli coś nie będzie działać to: Zapisywanie do formatu bmp, wpisz do konsoli:

Kod:
bind "F5" "snapshot"

Zapisywanie do formatu tga (lepszy format), wpisz do konsoli:

[b]Kod:[/b]
bind "F5" "screenshot

kubaptt - 2009-02-12 12:13:55

1. Nigdy nie strzelaj w tył głowy przeciwnika. To niesprawiedliwe. Twoja ofiara nie ma wtedy żadnych szans!! Należy strzelać zawsze w tył pleców, tak aby nie zabić przeciwnika od razu. Niestety wielu graczy nie dotrzymuje tej szlachetnej zasady kamperstwa...

2. Podczas kampowania należy zawsze być osłonięty z trzech na cztery możliwe strony. Wtedy żaden lamus nie będzie mógł cię zajść od tyłu i zabić cię po chamsku.

3. Miejsce kampowania w kazdej rundzie powinno być takie same. I tak te "lamy", które walczą wystawiając się na ogień przeciwnika nie skapną się skąd dobiegły strzały.

4. Prawdziwy kamper strzela tylko z Awp, nie męczy się w bronie maszynowe tylko szybko, elegancko wykańcza swe ofiary. Kamper jest jak saper. Myli się tylko raz...

5.
Do kampowania przyda się także pokaźny zasób przekleństw. W końcu każdy, który cię zabił, mimo twojej kryjówki na pewno jest cziterem i widzi przez ściany! Trzeba mu rozsądnie wytłumaczyć, że nie powinno się czitować.

6. Każdy kamper wie, że nie ważny jest styl gry tylko wyniki. Dawno temu kamperswto podzieliło się na dwie frakcje. "Kamperzy" to Ci, którzy kampują dla zasady, i "Statsiarze", dla których liczą się wyłącznie statystki.

7. Prawdziwy kamper korzysta również ze speedbota ( vide ... - I tak część graczy wiedzą o kogo chodzipo to aby szybciej dostać się do swojej ulubionej kryjówki i zagrzać się w niej, względnie zarezerwować. ( Patrz punkt 8)

8. Kampujemy pojedynczo!!! Ponieważ w jednym teamie jest max. 10 osób, więc trzeba rozstawić jak najwięcej kamperskich przyczółków na całej mapie.

9. Wychodzimy ze swojej kryjówki tylko w ostateczności (Np. Gdy już z nasze drużyny tylko my zostaliśmy na mapie, i trzeba się przenieść w miejsce bliżej punktu z zakładnikami/ ich oddaniem lub bomb-site"u

10. Wszyscy na nas bluzgają bo tak naprawdę jesteśmy lepsi i oni nam zazdroszczą!!! Nie należy się przejmować "dobrymi graczami" gdyż oni nam po prostu zazdroszczą.

11. SUPLEMENT-!!!-KAMPER=LAMA-!!!

kubaptt - 2009-02-12 12:15:51

A więc nagrywamy własne demko-opis krok po kroku.

1.Włączamy CS'a i wchodzimy na dowolny serwer.
2.Gdy zaczniemy grę otwieramy konsole (domyślnie ~) i wpisujemy:record nazwa_dema.Zaczyna się nagrywanie.
3.Kiedy chcemy skończyć nagrywać ponownie otwieramy konsole i wpisujemy:stop.
4.Wychodzimy z serwera i otwieramy konsole ,wpisujemy:playdemo nazwa_dema lub viewdemo nazwa_dema-wydaję mi się że opcja 2 jest lepsza ,ponieważ możemy przewijać.

Demko gotowe wesoły
P.S. Jeśli chcesz usunąć demo wejdź w folder tam gdzie zainstalowałeś grę ,dalej w folder cstrike i szukaj po nazwie ,gdy znajdziesz usuń

kubaptt - 2009-02-12 12:21:44

1. Co to jest Steam/NoSteam ?

Steam jest to oryginalna, legalna wersja gry zarejestrowana cd-keyem otrzymanym wraz z zakupem oryginalnego Half-Life'a . Pozwala ona grać na jakimkolwiek serwerze wydanym w wersji 1.6 w zakładce 'Internet'. Wersja ta daje nam o wiele więcej możliwości, większe bezpieczeństwo na serwerach, które są zabezpieczone i w kazdej chwili jest opcja zablokowania konta danego gracza.

NoSteam natomiast jest to scrackowana, nielegalna [ but who cares ? (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) ] wersja gry, która pozwala grać nam jedynie na scrackowanych serwerach, które nie wymagają zarejestrowanego konta Steam. Jest to wersja raczej dla początkujacych, testujących grę, po czym moga oni zdecydowac sie na zakup oryginału. Dużo cziterów ...

2. Jak odpalić Steam ?

Jak mamy już cd-key, wystarczy ściągnąć Steam+CS 1.6 i zainstalować. Gdy Steam sie zupdateuje, wyskoczy okienko logowania, gdzie zakładamy nowe konto. Po kolejnym update i zalogowaniu się rejestrujemy cd-key [ oczywiście pamiętać o trudnym hasełku, bo zdarza się nagłe znikniecie konta (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ]. Następnie zupdateowac musi sie CS, bo Steam często sie aktualizuje ... po tym możemy w pełni korzystać z oryginalnej wersji gry .

Włączamy steam > robimy nowe konto > Wypełniamy formularz i wszystkie dane > gdy juz jesteśmy zalogowani na koncie:

klikamy na Games > Activate produst on steam > wpisujemy keya > next next next > instaluja nam sie gierki ktore chcemy > i gramy!

3. Skąd ściągnąć to i owo ?
http://gamec(...)c=110029


4. Co to jest skill ?
Skill jest to określenie umiejętności danego gracza, nie da sie tego jednoznacznie określić, trzeba grać, grać, grać, aż w końcu ktoś ci powie że dobrze grasz (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) To mniej więcej jest tak : Low/Low+/Mid-/Mid/Mid+/High/High+/pr0 ? (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

5. Błąd 'Local Class C' - jak to naprawić ?

Odpowiedź jest banalnie prosta - kupić oryginalną wersję gry. Błąd ten pokazuje sie, gdy próbujemy wejść na serwer niescrackowany, czyli przeznaczony tylko dla Steam'u, a mamy tylko wersję NoSteam.

6. Chcę mieć szybką zmianę broni bez potwierdzania kliknięciem, jak to zrobić ?

Wystarczy wpisac w konsoli hud_fastswitch 1

7. Błąd przy wchodzeniu na serwer 'Your map [ nazwa mapy ] is differ then server', jak to naprawić ?

Ogólnie powinien wystarczyć restart CS'a, jeśli nie, to usuwamy daną mapę z katalogu Steama, łączymy się ponownie z danym serwerem i mapa ściąga sie od nowa, co jest raczej pewne, że bedziesz miał taką wersję, jaką wykorzystuje serwer.

8. Rekrutacja do klanów/Poszukiwanie klanu.
http://www.board.counter-strike.pl


Znajdziemy tam mase klanów z różnymi wymaganiami (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) GL .

9. Co mam zrobić jeśli moje konto zostało skradzione/zbanowane[ z niewiadomych przyczyn, bo czierzy niech sie walą (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ] ? Jeśli konto jest twoje, to z góry jesteś na wygranej pozycji. Wystarczy, że cykniesz fotke cd-keya, najlepiej na pudełku od oryginalnej gry, i wyślesz to do Valve. Zajmuje im to mniej więcej 7~14 dni, po tym czasie powinno zostać przyszłane nowe hasło do konta (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

10. Szukam serwerów ...
www.udpsoft.com/eye


ściągamy to, instalujemy i mamy wszystko czego szukamy .

11. Jak łatwo zrobić AMX + inne mody? Opisane tutaj: http://gamec(...)c=105532

Na dole tematu napisane jest ze mozna sciagnac wersje do instalacji, trzeba wybrac scieżkę np. D:GienekGryCounter-StrikeValve

12. Chcem widziec ile mam fps ... Wystarczy wpisać w konsoli cl_showfps 1 ... lub bardziej dogłębną wersje net_graph 3 która pokazuje też loss+choke więc możemy na bierząco bawić sie rate i ustawiac je najbardziej zoptymalizowane do naszego łącza .

13. Mam dobry sprzęt i config, ale nadal wyświetla mi 60fps, co zrobić ?

Właściwości pulpitu/Ustawienia/Zaawansowane/twoja karta/Ustawienia jakości i wydajności/Synchronizacja pionowa ... bedzie ona zaznaczona jako opcja kontrolowana przez aplikację, więc odznaczamy 'ptaszka' i zostawiamy na 'OFF' ... Zastosuj .

Teraz najlepiej w katalogu 'cstrike' utworzyć sobie plik w notatniku o nazwie 'userconfig.cfg' i tam wpisywać sobie rożne opcje, których nie łapie 'config.cfg' ... najważniejsza opcja do fpsów -> 'developer 1', pozwala ona net_graphowi wyświetlać fpsy większe niż 60 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Najlepiej ustawić sobie też opcje 'fps_max 100' bo, nawet jak wyświetla sie wiecej, nie różni sie niczym od setki .

14. Chem pobawic sie configiem i zwiększyć liczbę fps, co zrobić ?
http://count(...)nik=cs02


Znajduje sie tu dużo opcji przyspieszających animację gry wraz z opisami danych komend .

15. Jak nagrać/odtworzyć demo ?

Aby nagrać demo, podczas gry włączamy konsolke '~' i wpisujemy 'record nazwadema' . Domyślny katalog nagrywanego dema to folder 'cstrike' . Jak chcemy skończyć nagrywac, wystarczy wpisac w konsoli 'stop' .

Aby odtworzyć wcześniej nagrane/ściągnięte demo, wystarczy wkleić plik o rozszerzeniu .dem do folderu 'cstrike' i wtedy w menu gry włączyc konsolę '~' i wpisać 'playdemo nazwadema' [ bez rozszerzenia ] lub 'viewdemo nazwadema' [ opcja z przewijaniem ].

16. Bindowanie ?

Broń:
Pistolety:
glock - 9x19mm Sidearm
usp - KM .45 Tactical
p228 - 228 Compact
deagle - Night Hawk .50C
elite - .40 Dual Elites
fiveseven - ES Five-Seven
Shotgun'y:
m3 - Leone 12 Gauge Super
xm1014 - Leone YG1265 Auto Shotgun
Pistolety maszynowe:
mac10 - Ingram MAC-10
tmp - Schmidt Machine Pistol
mp5navy - KM Sub-Machine Gun
ump45 - KM UMP45
p90 - ES C90
Karabiny maszynowe:
famas - Clarion 5.56
galil - IDF Defender
m4a1 - Maverick M4A1 Carbine
ak47 - CV-47
aug - Bullpup
sg552 - Krieg 552
Snajperki:
scout - Schmidt Scout
awp - Magnum Sniper Rifle
sg550 - Krieg 550 Commando
g3sg1 - D3/AU1
Ciężkie karabiny maszynowe:
m249 - M249

Amunicja:
primammo - naboje do karabinu (Prim. ammo)
secammo - naboje do pistola (Sec. ammo)

Ekwipunek
vest - Kevlar
vesthelm - Kevlar + Helmet
flash - Flashbang
hegren - HE Granade
sgren - Smoke Granade
defuser - Defuse Kit
nvgs - Noktowizor

Komendy radiowe:
coverme - Cover Me
takepoint - You Take The Point
holdpos - Hold This Position
regroup - Regroup Team
followme - Follow Me
takingfire - Taking Fire, Need Asistance
go - Go Go Go
fallback - Fall Back
sticktog - Stick Together Team
getinpos - Get In Position
stormfront - Storm The Front
report - Report In
roger - Affirmative/Roger
enemyspot - Enemy Spotted
needbackup - Need Backup
sectorclear - Sector Clear
inposition - I'm In Position
reportingin - Reporting In
getout - She's Gonna Blow
negative - Negative
enemydown - Enemy Down

Przykładowy Bind
Broń ( np. AK47 ) , pistolet ( np. USP ) z całym ekwipunkiem.
bind "x" "ak47; primammo; usp; secammo; vesthelm; hegren; flash; flash; sgren; defuser"
Pamiętajcie, że kolejność kupowania broni w bindzie zależy od was.

17. C-D [ Cheating-Death ] . Co to i do czego służy ?

Jest to program, który ma za zadanie chronić serwer pzed cziterami [ ale to gówno prawda, w 5 sekund na google mam każdy czit na C-D ... ] i tyle . Do ściągnięcia w podwieszonym topie 'Downloads' . Instalujemy, właczamy, minimalizujemy i odpalamy CS'a . Serwery nieobsługujące C-D [ te które mają VAC'a ] kickuja przy wejściu razem z C-D, po prostu nie współppracują .

18. Jak zmienic hasło i inne ważne rzeczy na steamie ?

To juz jest wyższa szkoła jazdy, trzeba być specjalnie szkolonym żołnierzem i mieć na koncie conajmniej 3 wojny światowe ...

Prawy klik na ikonce Steam'a w pasku zadań -> Settings -> tam mamy wszystko .

19. Stawianie serwera na hamachi .

Stawianie servera na CS:1.6 z Hamachi - bardzo łatwa robota ...
Instalujesz Hamachi :
-Po zainstalowaniu programu naciskasz guzik w lewym-dolnym rogu (włącz)
-Po tym poleceniu pojawi sie u gory Twoje ip który będzie ip do servera.

Aby inni molgi sie podlączyc do servera musisz stworzyc siec naciskajac 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Stworz nową siec...
Nastepnie wpisujesz login i haslo aby ją stworzyc ...
Podajesz dane innym graczom oni naciskaja 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Dołącz do istniejącej sieci
I to by było na tyle ...
Wlaczanie servera :
1.Właczasz hamachi
2.Odpalasz hlds i robisz server
3.Potem robisz z serverem co chcesz (mapy,dodatki, itp.)

20. Warcraft Mod

Instalacja
Gdy mamy już ściągnięty plugin, wklejamy pliki w następujące miejsca:
- warcraft3.amx dodajemy do
Half-Lifecstrikeaddonsamxplugins
- war3_ms.dll dodajemy do
Half-Lifecstrikeaddonsamxdlls
- EntanglingRootsTarget1; Levelupcaster; LightningBolt; MassTeleportTarget; PickUpItem
dodajemy do
Half-Lifecstrikesoundwarcraft3
(folder warcraft3 oczywiście musimy utworzyć sami )

Teraz w pliku metamod.ini dodajemy linijkę:
win32 addonsamxdllswar3_ms.dll i win32 addonsamxdllsfun_ms.dll
Następnie w pliku modules.ini (addonsamx) dodajemy linijkę:
addons/amx/dlls/war3_ms.dll
Jeszcze w pliku modules.ini kasujemy znak ";" przed
addons/amx/dlls/fun_ms.dll
W pliku plugins.ini dodajemy linijkę: warcraft3.amx

Konfiguracja
Do wyboru mamy dwa tryby gry: Short term XP i Long term XP

Short Term XP
Jest to podstwawowy tryb w ktoym szybko zdobywasz doświadczenie lecz po zmianie mapy wszytko zostaje utracone

Long Term XP
W tym trybie o wiele wolniej zdobywamy doświadczenie lecz po zmianie mapy lub nawet wyjściu z serwera i ponownym przyjściu poziom pozostaje ten sam. Aby plugin działał w tym trybie należy w server.cfg i listenserver.cfg wpisać linjkę "mp_savexp 1" Doświadczenie będzie zachowywane dla każdej rasu więc jeżeli zmienimy rase i wrócimy do poprzedniej poziom będzie taki sam jak poprzednio mp_xpmultiplier 1.0 Doświadczenie co jakiś czas się kasuje, ten czas możemy ustalić przez "sv_daysbeforedelete" sv_daysbeforedelete - ustala po ilu dniach będzie kasowane twoje doświadczenie (standardowo usatwione jest na 1)

Komendy
sv_warcraft3(1/0) - włacza i wyłacza plugin
sv_allowwar3vote(1/0) - włacza i wyłacza głosowanie
mp_savexp(0/1) - zapisuje doświadczenie i przy ponownym wejściu pozoim będzie taki jak przed wyjściem
amx_vote_answers - wyświetla kto głosował
amx_vote_time - czas w jakim możesz oddać swój głos


Opis
UNDEAD (NIEUMARLI)
*Vampiric Aury: dodaje tobie (15%, 30% lub 45% hp) z obrażeń zadnych graczowi (i.e. jeśli ty strzelasz do kogoś i zadajesz mu 100 hp obrażeń to ty dostaniesz (15, 30 lub 45 hp)
*Unholy Aura: wszystkie broie posiadają taką samą szybkość użycia
*Levitation: pozwala skakać tobie wyżej; gruntownie zmniejsza twoją wage przez co możesz osiągnąć wysokie miejsca niedostępne w normalnym trybie.
*Ultimate, Suicide Bomber: jeśli zostaniesz zabity to eksplodujesz i zadajesz obrażenia wszystkim znajdującym sie w pobliżu


HUMAN (LUDZIE)
*Invisibility: stajesz się częsciowo niewidzialny; z każdym poziomem bardziej niewidoczny
*Devotion Aura: dostajesz więcej życia na początku każdej rundy (115, 130, 145)
*Bash: kiedy ty strzelasz masz (15%, 30% lub 45%) szansy że dany gracz będzie unieruchmiony na 1 sekunde (ich maxspeed jest ustawiany do 0 na sekunde)
*Ultimate, Teleport: zdolność teleportowania się do, któregoś ze swoich graczy. Po uzyciu ULTIMATE wyskakuje menu z listą żyjących graczy i wybierając jednego zostajesz tam przeniesiony.


ORC (ORKOWIE)
*Critical Strike: daje tobie 15% szansy, że dawane obrażenia są 2, 3, lub 4 razy większe niż normalne
*Critical Grenade: robi 2,4 lub 6 razy większe obrażenia zadane granatem
*Equipment Reincarnation (Ankh): daje tobie 33%, 67% lub 100% szansy, że odrodzisz się z wyposażeniem, które miałeś przed śmiercią
*Ultimate, Chain Lightning: zdolność rzucenia błyskawicy, która skacze z gracza na gracza zabierając im hp; obrażenia spadają przy każdym następnym skoku błyskawicy o 2/3


NIGHT ELFS (NOCNE ELFY)
* Evasion: daje tobie 10%, 20% lub 30% szansy unikania strzałów (nie będziesz tracił życia ale nadal będziesz wydawał się jakbyś był uderzony)
* Thorns Aura: robi 10%, 20% lub 30% lustrzanej obrażenia do osoby, która strzela do ciebie
* Trueshot Aury: robi 15%, 30% lub 45% dodatkowe obrażenia na każdych twoich kulach
* Ultimate, Entangle Roots: unieruchamia nieprzyjaciela dla 10 sekund.

Opis ras pochodzi ze strony www.counter-strike.pl


DownloAd http://www.x.boo(...)ller.exe

21. Jak sprawdzić swój steam_id ?

wchodzimy na serwer, w konsoli wpisujemy 'status' lub 'amx_who' i mamy wszystkie informacje .

kubaptt - 2009-02-12 12:25:55

Z tej racji iż serwery ZombieMod ostatnimi czasy są bardzo popularne, a poziom jak i gra zespołowa na serwerach często jest równa zeru, cztery dni temu na naszym forum umieściłem poradnik "Jak dobrze grać?". Znajduje się w nim kilka istotnych notek na temat rozgrywki, jak należy oraz jak nie należy, ponadto w poradniku została opisana instalacja i konfiguracja serwera z modem Zombie Plague. Zapraszam do przeczytania całego artykułu.

kubaptt - 2009-02-12 12:30:45

masz w rękach kałasza ? i masz jakiegoś CT daleko i chcesz go zabić ? strzelaj 2-3 naboje jeśli na full tylko tracisz naboje.
jeśli masz AWP to ukryj się w dobrych miejscach typu: ciemne miejsce. wtedy nikt Cię nie zobaczy i go ustrzelisz. jeżeli dwóch kolesi do Ciebie strzela to rzuć im granata i dopiero strzelaj.
M4. polecam Ci z tłumikiem bo jest celniejsza ale mniej zadaje i większy recoil(odrzut broni) jeśli chcesz zabić go celnie to polecany jest red i nie przezroczysty celownik
Ubranie: jeśli wchodzisz na jakąś zieloną mapę to wybieraj Urban(CT) i leet(Terro) wtedy nikt z wrogów nie zobaczy Cię.
Granaty. rzucaj granaty celnie ale nie przy 1 on 1. wróg przy wyjmowaniu może cie odrazu zabić ! rzucaj flasha tam gdzie wyjdą. upewnij się czy w te miejsce. rzucaj celnie a nie jak "lama".
DGL. mocna broń, nie przebaczy. ostra broń parę strzałów i przeciwnik z głowy. uwaga: celuj precyzyjnie.
USP: to chyba ulubiona broń neo  12 naboi i celownik ciut większy... strzelaj celnie a zabijesz.
Knifer. posiada 2 tryby. 2 klikasz 2 klawiszem myszki i zaobserwowane obrażenie to 45 HP 1 to słabszy jeśli dostaniesz z 2 trybu to 3% szansy na przeżycie.

kubaptt - 2009-02-12 12:34:26

. Ściągnij i zainstaluj program HL TooLz

2. Zakończ działanie wszystkich aplikacji, które mogą spowalniać Twoje łącze. Mam tu na myśli wszelkie komunikatory, antywirusy i tym podobne.

3. Wejdź na stronę Speed Test i zjedź na dół. http://www.speedtest.pl/

4. Kliknij na przycisk BEGIN TEST.

5. Trwa sprawdzanie prędkości Twojego łącza. Po lewej stronie ukażą Ci się wyniki.

6. Uruchom program HL TooLz i przejdź do zakładki Ping Tweaks.

7. Przy [Step 1] i [Step 2] wybierz z listy KBits/sec.

8. W polu "My UPLOAD speed is:" wpisz wynik z testu (upload). Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby z nawiasu.

9. W polu "My DOWNLOAD speed is:" wpisz wynik z testu (download). Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby z nawiasu.

10. Po prawej stronie (na dole) znajdują się wartości dla komend.
Jeśli Update Rate wynosi "45" to znaczy, że komenda cl_updaterate powinna przybrać wartość "45".
Lewa strona - nazwa w programie. Prawa strona - wartości w Counter-Strike.

Rate = rate
Update Rate = cl_updaterate
Decals = mp_decals
Client Rate = cl_rate
Cmd Rate = cl_cmdrate
Cmd Backups = cl_cmdbackup

kubaptt - 2009-02-12 12:36:37

Kolor celownika:
Ogólnie to wygląda tak:


Kod:
cl_crosshair_color r g b
cl_crosshair_color [red] [green] [blue]


Wartość red, green, blue jest od 0 do 255. Dając 0 0 0 będzie czarny, 255 255 255 biały ^^, chyba nie muszę mówić że red = czerwony, green = zielony, blue = niebieski (kolory możecie lookać w paincie, daj edytuj kolory, kolory niestandardowe i tam możesz wpisywać i lookać).

Czyli jeżeli chcesz mieć celownik koloru niebieskiego to wpisz do konsoli
Kod:
cl_crosshair_color 0 0 255


Jak wyłączyć celownik / zrobić go niewidzialnym?

Wchodzisz w Options, klikasz na Multiplayer. Zaznaczasz 'Translucent' oraz wpisz do konsoli
Kod:
cl_crosshair_color 0 0 0

kubaptt - 2009-02-12 12:38:26

Czy FPS stworzony ponad 7 lat temu może być ciągle numerem 1 wśród FPS'ów online? Wydaję się, że nie jednakże Counter Strike, wraz ze swoją długa historią udowadnia, że jest to jak najbardziej realne.


Counter Strike - zmiany jakie przeszedł przez 7 lat swojego istnienia.

Counter Strike to gra wydana 18 Czerwca 1999 roku. Od tej daty minęło już ponad 7 lat, a Counter ciągle ma się bardzo dobrze i jest, nie boję się tego powiedzieć, najpopularniejszą grą FPS online. Niestety ostatnio (no nie tak ostatnio, bo wraz z wydaniem HL2) scena Counter`a podzieliła się na dwa obozy: Counter Strike 1.6 i Counter Strike Source. Nie jest to oczywiście zbyt korzystne ale mówiąc, że jest on najpopularniejszą grą FPS online mam na myśli, to co w nazwie ma Counter Strike, bez podtytułów =) Czyli taki worek z nazwą Counter Strike a w nim CS 1.6, CSS, CS:CZ. Jednakże o wersjach aktualnych napiszę parę słów w innej części tego tekstu a najpierw cofnę się do BETY pierwszej (BETA 1) i postaram się przeanalizować najistotniejsze zmiany w kolejnych betach pomijając numery, które wprowadzały minimalne modyfikacje.

Jak już napisałem pierwsza wersja CS`a ujrzała światło dzienne 18 Czerwca 1999 roku (BETA 1), stworzona przez zespół, którego trzon składał się z dwóch osób, tj. Cliffe (Jess Cliffe) i Gooseman (Minh Le). Głównym zadaniem Cliffe'a było najpierw stworzenie strony pod projekt oraz późniejszym zajmowaniem się nią, jednakże pomagał przy projekcie w czym tylko mógł a Gooseman, jako główny twórca modu, miał więcej znacznie trudniejszych zadań - zajmował się on modelami, animacją, ogólnym wyglądem gry. Dodatkowo kodem gry wykorzystując wiedzę zdobytą na Uniwersytecie Simon'a Fraser'a. Jednym z dużych problemów była mała ilość map przygotowanych na krótko przed wydaniem BETY. Warto zauważyć, że mapy były tworzone przez osoby, które zainteresowały się modem - ostatecznie dostępne były cztery mapy, z których jedna [cs_prison] była praktycznie niegrywalna, a najpopularniejszą była cs_siege, konwersja mapy z gry Team Fortress Classic. Pozostałe dwie mapy to: cs_mansion oraz cs_wpndepot. Jak widać po tytułach map (cs_) dostępny był tylko jeden scenariusz gry czyli ratowanie zakładników. Strzelać mogliśmy z: USP, Glocka, Shotguna, M4A1, MP5 Navy, TMP, AWP, G3/SG-1 & FN M249 PARA. Co do grywalności - gra była jeszcze niedopracowana. Drużyna przegrywająca nie otrzymywała żadnych pieniędzy co oczywiście mogło prowadzić do dosyć jednostronnej rozgrywki. Kolejnym problemem było podnoszenie broni a właściwie brak takiej możliwości. Kiedy zabiło się kogoś jego broń padała na ziemie, gdzie z kolei znikała ona całkowicie. Do bardzo irytujących spraw zaliczyć można małe różnice w wyglądzie modeli terrorystów i antyterrorystów, co razem z brakiem opcji wyłączenia 'friendly fire' stwarzało wiele nieprzyjemnych sytuacjiDalszymi mankamentami były: praktyczna bezużyteczność kamizelki (naprawiono to w BETA 1.9 poprzez przykrycie kamizelką rąk), broń można było trzymać jedynie w lewej ręce (do BETY 6.5). Jednakże największym problemem była mała stabilność serwerów. Z rozwiązaniem tego problemu Gooseman miał wielkie kłopoty lecz po głębszym zapoznaniu się z kodem i późniejszej pomocy Valve był w stanie stworzyć niezwykle stabilne serwery. Mimo wielu niedociągnięć, BETA 1 stworzyła pierwszy zarys gry naprawdę solidnej. Można powiedzieć, że gra została udostępniona graczom zbyt szybko i miała ogromną ilość całkowicie bezsensownych bugów ale niewątpliwie część swojego sukcesu Counter może zawdzięczać tak szybkiemu wydaniu.



Tak jak pisałem powyżej, nie mam zamiaru opisywać dokładnie wszystkich zmian chociaż niektórych może interesować to, że np. opcja wykopania kogoś z serwera pojawiła się dopiero miesiąc po pierwszym wydaniu, tak samo jak limit zebranej kasiorki ustawiony został na 16,000$ razem z BETĄ 1.9 (później przemianowaną na BETA 1.2). Jakkolwiek by nie było, teraz przechodzimy do BETY 2. Wraz z dwójeczką dodane zostały trzy nowe bronie: Sig SG-552 Commando, AK-47, Desert Eagle - na te dwie ostanie pozycje warto szczególnie zwrócić uwagę! Dodatkowo pojawiły się tłumiki, które zostały na stałe zamontowane do M4A1 i USP, bez jakiejkolwiek możliwości ich zdemontowania, oraz możliwość osobnego kupienia noktowizora.


No i przechodzimy do BETY 3, która wzbudziła wielkie kontrowersje. Czym ? Ano brakiem informacji o ilości zdobytych fragów w tabeli wyników =D Ogromna ilość graczy była oburzona tym rozwiązaniem, a poniektórzy swoją frustrację wyrazili w sposób zdecydowany czyli zaprzestali gry, smutne ... =( Dodanie broni ostatniej szansy czyli noża zeszło na dalszy plan. Razem z nożem dołączono do gry zestaw kamizelka + hełm oraz Fabrique Nationale P90 czyli P90. Dostępnych było również parę nowych map, z których warto odnotować cs_militia.

Protesty i manifestacje graczy przyniosły skutek wraz z wyjściem BETY 4, w której wprowadzono komendę '+showfrags', a jak plus to i minus '-showfrags'. Co oznaczają te komendy nie muszę chyba pisać =) Oczywiście to nie koniec zmian ponieważ aktualizacja numer cztery wprowadzała ich bardzo wiele. Tak więc dnia 11.5.99 tryb 'Defusion' został powołany do życia. W skrócie terroryści mieli wysadzić jedno z dwóch miejsc a antyterroryści mieli temu zapobiec poprzez wyeliminowanie całej drużyny przeciwnej, rozbrojeniem podłożonej bomby, albo przez przekroczenie limitu czasu przeznaczonego na podłożenie bomby dla terrorystów. Nowy scenariusz siłą rzeczy wymusił powstanie nowych map z przedrostkiem 'de_'.

Nowe bronie: Sig P228, Scout Sniper rifle, oraz HE grenade (High-Explosive) czyli granat wybuchowy.
Nowe mapy: de_prodigy, de_nuke, de_dust.


BETA 5 (robiona głównie przez Barking Dog Studios) przyniosła wraz z sobą ogromną ilość pożytecznych zmian, trudno jednak wymienić wszystkie. Przydzielono osobny slot dla bomby w ekwipunku. Wprowadzono paski przedstawiające postęp w podkładaniu bomby jak i jej rozbrajaniu. Zestaw do rozbrajania nie był już przydzielany odgórnie do graczy, każdy mógł kupić zestawik lub też nie. Rozbrajanie bomby bez 'nożyczek' (bo taką ikonę posiadał zestaw do rozbrajania) trwało 10 sekund, wraz z nim tylko 5 sekund. Przeładowywanie broni drugiego gracza można było już usłyszeć. Wprowadzono w końcu nowy model gracza dla antyterrorystów, czyli SAS (Special Air Service - brytyjska jednostka antyterrorystyczna).

Nowa broń: Benelli XM 1014 auto-shotgun.
Nowe mapy: cs_backalley, de_train


BETA 6 była kamieniem milowym w rozgrywce, wprowadzając dwa nowe typy rozgrywki. Pierwszy to 'Escape' gdzie terroryści muszą uciec do wyznaczonej strefy aby wygrać. Drugim był 'Assassination' - tutaj antyteroryści próbują uratować VIP`a czyli doprowadzić go do strefy, z której może uciec, np.: do samolotu (jeden z graczy zostaje VIPem, nie posiada żadnej broni i nie może niczego kupić ale ma też 'udoskonaloną' kamizelkę, dzięki której posiada sporą wytrzymałość), natomiast zadaniem terrorystów jest likwidacja VIP`a. Została również zmniejszona szybkość poruszania się graczy. Ponownie pojawiły się nowe modele, bronie i mapy co w sumie jest normalna sprawą - ile można grać na jednym modelu terrorysty i dwóch anty? Nowymi modelami były: śnieżny strój dla terrorysty, oraz French GIGN (dla CT).

Nowe bronie: MAC-10, Steyr Aug.
Nowe mapy: de_fang, es_jail, es_frantic, as_oilrig, as_riverside, cs_747.

Powoli zbliżamy się do pierwszej wersji CS`a bez BETY w tytule, więc postanowiłem, że nie będę opisywać BETY 6.5 i 7.0 osobno (wprowadzone w nich zmiany nie były przełomowe, ale warte odnotowania ). Tak więc dnia 26 Sierpnia 2000 roku, na 73 dni przed oficjalnym opublikowaniem Counter Strike 1.0, zostaje udostępniona BETA 7.0. Wnosiła (razem z 6.5) sporą ilość zmian. Na początek zoptymalizowano kod gry, dodano możliwość głosowania na mapę, co skutkowało tym, że gdy, np.: grało 10 osób, z których 7 zagłosowało w konsoli za zmianą mapy na de_prodigy to bez żadnej ingerencji admina mapa była zmieniana. VGUI (Valve Graphical User Interface) został w pełni uruchomiony. Wyeliminowano ogromną ilość cheat`ów. Przerobiono modele broni i chociażby M4A1 nie miało już przybliżenia ani nieusuwalnego tłumika. Nóż także otrzymał nowy model a razem z nim drugą opcję ataku. Warto również wspomnieć o biednym VIP`ie, na którego polują terroryści. Od tej chwili mógł się już bronić ponieważ dostał broń (USP) lecz nie mógł do niej kupić nawet amunicji. Zmieniono celownik w broniach snajperskich, a także zmieniono ikonę headshota =D. Pojawiło się kilka nowych animacji graczy wraz z dwoma nowymi modelami graczy dla terrorystów Guerilla Warfare, dla anty Seal Team 6 (United States Naval Special Warfare Development Group).

Nowe bronie: dual Berettas oraz granat dymny (smoke grenade).
Nowe mapy: de_cbble, de_aztec, as_tundra, cs_italy, cs_office, as_highrise, cs_arabstreets, de_vegas.


BETA w tytule była pewnego rodzaju usprawiedliwieniem błędów oraz czymś co pozwalało autorom zmienić praktycznie wszystko w grze ale ostatnie bety przygotowywały mod do wielkich zmian. Wraz z wyjściem wersji 1.0 (08.11.00) Valve przejęło kontrole nad dalszym rozwojem Counter`a. W tym momencie wydali grę - Half-Life: Coutner Strike, przez innych nazywaną po prostu CS Retail. Oczywiście Cliffe i Gooseman ciągle mieli znaczący wpływ na ostateczny wygląd Counter`a, na pewno nie jedna modyfikacja to wynik ich decyzji. Tak więc powstaje pytanie jakie zmiany zostały wprowadzone od wersji BETA? A zmian wiele nie było, wszystko co wprowadzono wraz z betami zostało przerobione: modele graczy, ogólnie grafika została lekko poprawiona. Poza zmianami w wyglądzie zmieniła się również zawartość sklepu w grze. Dodano trzy nowe bronie, tj.: H&K UMP .45, FN Five-Seven, & SIG SG-550.


Miesiące mijały a Counter Strike wcale nie stawał się mniej popularny, wręcz przeciwnie - liczba graczy nieustannie się zwiększała. Z każdą nową wersją, od 1.0, poprzez 1.1, 1.1c, 1.3, CS stawał się grą ciekawszą i atrakcyjniejszą, zatrzymam się jednak na dłużej przy wersji 1.4. Ok, warto jeszcze wyróżnić wersję 1.1, ponieważ to jej zawdzięczamy takie kultowe mapy jak: de_inferno oraz de_dust2! Każda wersja po 1.0 wprowadzała spora ilość dodatków i zmian ale postanowiłem opisać 1.4 zamiast 1.3 chociażby dlatego, że to ona ostatecznie rozprawia się z tzw. 'bunny hoppingiem' poprzez wprowadzenie krótkiego spowolnienia ruchu po każdym wykonanym skoku. Kolejną istotną poprawką jest zmiana modyfikatorów celności podczas skakania. Teraz przypadki trafienia kogoś/czegoś podczas skakania były sporadyczne; zazwyczaj niemożliwym było oddanie celnego strzału. Pojawiły się nowe sposoby obserwowania rozgrywki po śmierci: pierwszy to tryb FPP, czyli wcielamy się w żyjącego gracza i obserwujemy grę z jego oczu. Drugim sposobem jest tryb taktyczny. Przy podkładaniu bomby nie można się już ruszać ani strzelać, tak samo ma się sprawa z rozbrajaniem. Ciała zabitych graczy w końcu nie znikają. Teraz szereg zmian, które na pozór są tylko zmianami kosmetycznymi ale wszystkie razem naprawdę odmieniły wizerunek gry. A więc po pierwsze VIP nie może wyrzucić swojej jedynej broni czyli usp. Po drugie, kiedy ktoś z drużyny używał komendy dźwiękowej (np. Need Backup!) albo po prostu mówił coś przez mikrofon, wtedy na radarze widzimy migającą kropkę. Upuszczona bomba została oznaczona na radarze na czerwono. Dodatkowo tekst, który się wyświetlał przy podnoszeniu bomby (tj. informacja o tym, że ktoś bombę podniósł ) od tego momentu ukazywał się tylko terrorystom. Kolejną zmianą jest to, że kiedy mute'owalismy kogoś (bo powiedzmy przeszkadzał nam, śpiewając) zaznaczając jego nick w tabeli, nie słyszymy już danego delikwenta ale również nie zobaczymy tego co napisał. Dodano przyjemny dźwięk zakładania kamizelki po jej kupieniu. Naprawiono ogromną ilość bug`ów. Na koniec zaaplikowano dwie nowe mapy: de_chateau i cs_havana.


Po wersji 1.4 przychodzi czas na 1.5, tak wielbioną przez wielu graczy i nawet w aktualnych czasach, rok po wydaniu Source, są organizowane turnieje i prowadzone ligi w 'jeden i pół' (niewiele, ale fakt pozostaje faktem). Prawda jest jednak taka, że dokonano bardzo niewielu zmian. Jedyną nowością, która rzuca się w oczy było wprowadzenie nowej mapy de_piranesi (swoją droga jest to bardzo lubiana i ciekawie zaprojektowana mapa). Tak więc pozostawię już dziadków w spokoju, i nie przedłużając przejdę do...




Counter Strike 1.6


Zmianom uległo... wiele rzeczy =) Zacznijmy może od opisania nowego programu bez którego nie da się grać w Counter Strike 1.6. Mowa o Steam 2.0, przez wielu graczy nazywany był Sztimem, szczególnie na początku, z powodu rzekomo ogromnej ilości błędów utrudniających jego włączenie a co za tym idzie granie w Counter`a. Ja osobiście NIGDY nie miałem nawet najmniejszych problemów z tym programem ...Rewolucja jednak doszła do skutku - od teraz gdy tylko Valve wypuszczało update jakiejś gry (bo Steam nie został stworzony tylko pod CS), Steam automatycznie po jego włączeniu ściągał aktualizację i ją instalował. Taka sama zasada dotyczy instalowania gier, Steam je ściąga i instaluje po uprzednim, poprawnym wpisaniu CD-Key`a. Poza tym w programie zastosowano 'Friends' czyli coś na rodzaj komunikatora, np.: GG, dzięki czemu można było rozmawiać sobie z kolegą, który również ma włączony Steam i ma status online. Jednakże wygodniejszym od tego programu jest X-Fire, który dodatkowo nalicza czas spędzony przy danej grze (nie tylko gry @ Stea). Dodatkowo Steam oferuje nam 'Servers' czyli listę wszystkich serwerów a tam już można dodać sobie serwer do ulubionych, wyszukać nowy, nawet LAN`owy, itd. Jednakże głównym zamysłem Valve, wprowadzając Steam, było sprzedawanie gier za pomocą owego programu ale to nie koniec! Każdy wydawca może uczynić swoją grę kompatybilną ze Steam`em i sprzedawać ją za pomocą w/w narzędzia. Podsumowując, wprowadzenie Steam'a oceniam bardzo pozytywnie - sama idea kupowania gier i instalowania ich przez Steama wydaje mi się niezwykle trafionym pomysłem, który jest znacznie wygodniejszą formą kupowania gier aniżeli tradycyjna. Dodatkowo wg. mnie Counter Strike zyskał na świeżości dzięki tej zmianie, poza tym automatyzacja update'ów nie wymaga od nas wchodzenia na stronę i manualnego ściągania oraz instalowania kolejnych udoskonaleń.



Kolejną zmianą było wprowadzenie VGUI 2 (Valve Graphical User Interface). Wersja 1.6 zyskuje dzięki niemu całkowicie nowy 'layout'. Kiedy klikniemy np. 'Options' podczas gry, wyskoczy nam nowe okienko, w którym zmienimy interesujące nas opcje. Możemy dokonać wielu zmian nie przerywając gry ponieważ w tle ciągle widać co dzieje się na serwerze. Całość przypomina okienka jakże znanego Windows`a. Dodatkowo zwiększono przydatność konsoli. Kiedy wpiszemy część komendy ale przypadkiem zapomnimy jak brzmiała jej całość to konsola sama wyświetli nam komendy, które pasują do ciągu znaków jaki wpisaliśmy - np. wpisujemy cl_right, pojawia nam się opcja do wyboru cl_righthand 0/1. Jeżeli znamy całą komendę, to ta opcja może przyśpieszyć jej wpisywanie. Jednakże dla mnie osobiście najważniejszą zmiana było usprawnienie wyjść do Windows`a. Od tego momentu można było bezpiecznie zrzucać Counter`a na pasek i później wracać do niego bez jakiejkolwiek utraty dźwięku, zmiany rozdzielczości, lub jakiegokolwiek innego błędu! Doczepić można się do obrazka w tle, na szczęście można to zmienić. Nowy interfejs uatrakcyjnia grę i sprawia, że wygląda ona trochę nowocześniej ^_=



VGUI 2 to kolejny bardzo pozytywny element wersji 1.6 ale dopiero teraz postaram się opisać zmiany, które bezpośrednio wpływają na rozgrywkę. Tak więc dodano 2 nowe bronie, podczas gdy od wprowadzenia wersji 1.0 nie było żadnego nowego oręża a te wprowadzone wraz z wersją 1.0 (H&K UMP .45, FN Five-Seven, SIG SG-550) lub BETĄ 7.0 (Beretty), były miłym dodatkiem ale nie mogły wpłynąć znacząco na mecze klanowe. Teraz wprowadzono Galila dla terrorystów. Broń silna, bardzo celna (nie mówię o szalonym full auto), tania (2000$) i posiadająca 35 naboi w magazynku. Jest to już jakaś rywalizacja dla AK-47 i odskocznia od tej broni. Mnie od Galila odpychają szczególnie odgłosy jakie wydaje podczas strzelania, poza tym każdy terrorysta kojarzony jest z kałasznikowem =D. Antyterrorystom dodano FAMAS`a, broń makabryczną, którą z pomocą 'bursta' (strzelamy wtedy trzema nabojami) można zmasakrować całą drużynę terrorystów mimo małej objętości magazynka (25 naboi). Przy cenie 2250 dolarów jest to opcja dla tych biedniejszych 'policjantów', bogatsi zapewne zakupią M4A1. Nowe bronie w szczególności zmieniły oblicze meczów klanowych.

I tutaj przechodzimy do nowo wprowadzonego elementu ekwipunku - elementu, który miał zrewolucjonizować grę, zmienić jej oblicze, wprowadzić miliony nowych taktyk. Cóż, rzeczywiście Tarcza Balistyczna zmieniła oblicze tej gry w jej pierwszych miesiącach. Jednakże nie była to zmiana pozytywna... Dlaczego? Do tarczy można dobrać jedynie pistolet i obsługa wygląda tak, że w jednej ręce trzymamy broń a w drugiej nasz pawęż ^_^. Drugim trybem użycia jest całkowite zasłonięcie naszego modelu gracza (aby zasłonić siebie jeszcze lepiej warto kucnąć). Jednakże trafienie kogoś kto miał tarcze było naprawdę bardzo trudnym zadaniem i nie mówię wcale o sytuacjach kiedy ktoś był całkowicie zasłonięty ale kiedy był odsłonięty i sobie normalnie biegł w naszym kierunku. Dodatkowo często zdarzały się sytuacje kiedy nie dało się zlikwidować gościa z tarczą strzelając mu w plecy. Po prostu coś osłaniało go od tyłu, więc szybko tarcze stały się wrogiem nr.1 na serwerach a ludzie zbyt często ich używający byli soczyście wyzywani. Z czasem likwidowano bugi w tarczy ale do dzisiaj zauważalne jest chociażby znaczne zmniejszenie recoila (recoil - odrzut broni palnej) broni kiedy ktoś gra z tarczą i pistoletem. Ostatecznie w każdej lidze, turnieju i lanie Counter Strike, kupowanie tarczy jest zabronione a na większości serwerów FFA jest ona po prostu zablokowana. Tak więc pomysł oczywiście ciekawy, gorzej z wykonaniem ale nawet gdyby była w 100% dopracowana to jestem pewny, że w ligach i tak byłaby niedozwolona.


Powyższe zmiany miały największy wpływ na grę ale nie były jedynymi. Zmodernizowano wiele rzeczy, zaczynając od kosmetycznych zmian na mapach de_aztec, de_piranesi i de_inferno (całkowicie inna kolorystyka). Dodano nową mapę de_airstrip, osobiście jest to jedna z moich ulubionych. Jest ona urozmaicona, ładnie zaprojektowana i starannie wykończona. Niestety fakt, że antyterroryści zaczynają rundę na jednym z BS`ów (bs - bombsite), ograniczył bardzo popularność tej mapy. Odświeżono także granat dymny - od teraz dym wydobywał się z niego, chwile po kontakcie z nawierzchnią i jest to chmura naprawdę gęstego dymu (skrin poniżej). Dodatkowo nieznacznie zwiększono obrażenia zadawane przez najsłabszą broń w grze czyli Glock`a, na co niejeden gracz czekał. Zmiana, którą zapewne wielu graczy ubóstwiało było wprowadzenie dodatkowych frag`ów. Polegało to na tym, że gracz, który podłożył bombę dostawał 3 fragi, jeżeli ona wybuchła. Natomiast po stronie antyterrorystów trzy fragi dostawało się za skuteczne rozbrojenie bomby. Dodatkowo ikona bomby zaczyna migać na radarze po podłożeniu. Modele wielu broni zostały lekko zmodyfikowane, np.: w Glock`u zamontowano cylinderek. Ogólnie zmiany niezbyt rzucające się w oczy ale też trzeba je odnotować.

No i cóż, jak zawsze poprawiono jeszcze masę rzeczy ale wymienianie ich wszystkich byłoby bezsensowne, tym bardziej, że Counter Strike 1.6 przez te lata przeszedł nie jedna aktualizację. W efekcie gralibyśmy już pewnie w CS 1.7, ale ciągle pozostaje numer 1.6 =) Więc nie przedłużając ...



Counter Strike Source

W pełną wersję CSS`a mogliśmy grać już od 7 października 2004 roku a to oznacza, że nastał czas zmian, zmian poważnych ale patrząc obiektuywnie w momencie wydania source róznił się starym

kubaptt - 2009-02-12 12:41:13

Przydatne bindy do CS - Właściwie wszystkie są przydatne dla administratorów serwerówOczywiście KLAWISZ zmieńcie na własny klawisz, np. F10. W razie jakichkolwiek wątpliwości bądź problemów proszę przeczytać ten poradnik. Można je wklejać bezpośrednio do własnego configu bądź po prostu do konsoli.

Naciskasz klawisz wpisujesz treść wiadomości i zostanie to rozesłane na serwerze do innych adminów

Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode amx_chat"


Naciskasz klawisz, wpisujesz kawałek (bądź część) nicka gracza i potwierdzasz Enter'em - gracz dostanie kicka.

Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode amx_kick"


Naciskasz klawisz oraz wpisujesz nick.

Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode name"


Teraz dwa bindy. Pierwszy - naciskasz klawisz oraz wpisujesz nazwę demka, potwierdzasz enter'em - demko zaczyna się nagrywać. Drugi - naciskasz aby zakończyć nagrywanie dema.

Kod:

bind "KLAWISZ" "messagemode record"


Kod:
bind "KLAWISZ2" "stop"


Naciskasz klawisz oraz dowiadujesz się ile pozostało do końca mapy/jaka będzie następna mapa.

Kod:
bind "KLAWISZ "say nextmap; wait; wait; say timeleft"


Bardzo prosty bind. Naciskasz klawisz i dowiadujesz się która godzina.

Kod:
bind "KLAWISZ" "say thetime"

kubaptt - 2009-02-12 12:42:30

Na pewno nieraz chcieliście sprawdzić czy jakaś osoba posiada Steam... Zapewne sprawdzaliście do niedawna to klikając ''PlayerList''... Niestety od kiedy Valve wprowadziło łatkę na Steam (Steam Community) Już nie sprawdzicie kto ma steam tym sposobem... Możecie sprawdzić wpisując w konsoli ''status''. Gdy wpiszecie wyskoczy wam coś podobnego do tego ;p

# name userid uniqueid frag time ping loss adr
# 1 "AssHole" 4954 VALVE_ID_LAN 2 04:26 54 3
# 2 "t 90" 4951 VALVE_ID_LAN 0 06:52 32 0
# 3 "<<gruby>>" 4955 VALVE_ID_LAN 0 04:10 58 0
# 4 "low.skill" 4946 VALVE_ID_LAN 4 12:09 42 0
# 5 "Sfojom Starom" 4912 VALVE_ID_LAN 0 18:45 19 1
# 6 "-= EtOpIrYn@ =-" 4966 VALVE_ID_LAN 0 00:38 24 0
# 7 "3mT | B4NaN EmTclan.yoyo.pl" 4967 STEAM_ID_LAN 0
# 8 "ThC" 4913 VALVE_ID_LAN 1 18:41 32 0
#10 "Egzotyczny tancerz George" 4893 STEAM_ID_LAN 1 24:57
#11 "FuXx" 4915 VALVE_ID_LAN 1 17:39 28 1
#12 "`fpT^MasherB'^" 4950 STEAM_ID_LAN 4 06:52 49 0
#13 "bee3" 4484 VALVE_ID_LAN 1 1:00:

Jak zapewne zauważyliście niektórym pisze ''STEAM_ID_LAN a niektórym VALVE_ID_LAN...

STEAM_ID_LAN - Dany typ posiada Steam

VALVE_ID_LAN - Dany typ posiada NonSteam

PS.(Można tez tak sprawdzać swoje SteamID)

kubaptt - 2009-02-12 12:43:50

Jeżeli przy dołączaniu do serwera otrzymujesz następujący błąd
Kod:
Your map [maps/de_dust2.bsp.] differs from server's
(bądź zamiast de_dust2 każda inna mapa) to wejdź do katalogu CS'a, następnie do maps. Znajdź tą mapę oraz ją usuń. Teraz przy wejściu na serwer mapa zostanie ściągnięta z serwera. Czasami będziesz musiał trochę poczekać, ale za to będzie wszystko dobrze chodziło ;D

kubaptt - 2009-02-12 12:45:08

. Info
Tak jak w temacie, zapodaje tabelę prędkości biegu trzymając różne bronie (i wręcz pozorom z pistoletem idzie sie tak samo szybko jak z nożem), może przydać się "Kreedz Jumperom" czyli osobom co skaczą na mapach kz_.

kubaptt - 2009-02-12 12:46:21

Communication....;/
wszytkie komendy sa najpierw po angielsku potem po polsku!;p i klawisze;p
Use voice communication - Użyj głosu - K
Standard Radio Messages - Standardowe wiadomości radiwe -Z
Group Radio Messages - Drużynowe wiadomości radiowe -X
Report Radio Messages - Wiadomości raportowe - C
Activate in-game GUI - Aktywuj w grze GUI - H
Chat message - Chat - Y
Team Chat message - Chat dla drużyny - U


Menu
Buy Menu - Menu kupowania - B
Buy Primary Ammo :Optional: Kupuj amunicję :Karabiny: - (,)
Buy Secondary Ammo :Optional: Kupuj amunicję :Pistolety: - (.)
Buy Equipment Menu :Optional: Kupuj wyposażenie - O Select TeaM Wybież drużynę - M
Menu Item - 0 Przedmiot - 0
Menu Item 1 - Przedmiot "1" 1"
Menu Item 2 przedmiot 2" "2"
Menu Item 3 Przedmiot 3" "3"
Menu Item 4 Przedmiot 4" "4"
Menu Item 5 Przedmiot 5 "5"
Menu Item 6 Przedmiot 6" "6"
Menu Item 7 Przedmiot 7" "7"
Menu Item 8 Przedmiot 8" "8"
Menu Item 9 Przedmiot 9" "9"
Display multiplayer scores" "Pokaż statystyke" "TAB"
"Recap Mission Briefing (Optional)" "" "I" czy jakos tak;p


Movement...
Move forward - Iść naprzód UPARROW (W)
Move back - Cofać się DOWNARROW (S)
Turn left - Skręcać w lewo LEFTARROW
Turn right - Skręcać w prawo RIGHTARROW
Move left (strafe) - Iść w lewo (A)
Move right (strafe) - Iść w prawo (D)
Walk - Chodzenie
Duck - Kucanie CTRL
Swim up - Płynąć do góry (,)
Swim down - Płynąć na dół (/)
Look up - Patrz w góre :PGUP:
Look down - Patrz w dół :PGDN:
Reset view - Reset widoku :END:
Strafe modifier :ALT:
Mouse look (; )
Keyboard look :INS:


Combat.............;p
Fire - Strzał - MOUSE1 (ENTER)
Weapon Special Function - Specjalna funkcja broni - MOUSE2
Reload weapon - Przeładowanie (R)
Previous weapon :Optional: Poprzednia broń - MWHELLUP ([)
Next weapon :Optiona: Następna broń MWHELLDOWN (])
Last used weapon :Optional: Ostatnio używana broń (Q)
Turn nightvison on/off - Noktowizor wł/wył (N)
Drop Current Weapon - Upuść aktualną broń (G)


Miscellaneous to jak by ktos nie wiedzal;p

Use item (buttons, hostages,.. - Użyj (E)
Flashlight "Latarka" "F"
Sprey logo - Maluj logo (T)
Take screen shot - Zrób zrzut ekranu (F5)
Cheer (J)
Quit game - Wyjście z gry .....

kubaptt - 2009-02-12 12:47:43

:PJeżeli po wejściu na serwer wyrzuca Cię do menu - zainstaluj patcha.

---

Gdybyś miał błąd
Kod:
W_loadWadFile: Couldn't load gfx.wad
to oznacza że zainstalowałeś patcha w złym katalogu. Patch musi być w tym samym katalogu co zainstalowałeś grę. np.

C:/Program FilesValve

kubaptt - 2009-02-12 12:48:47

To dodatek do gry Half-life, dzięki któremu gracz może stanąć po stronie terrorystów lub członków brygady antyterrorystycznej. Na potrzeby dodatku autorzy przygotowali zestaw specjalistycznych broni i map oraz całkowicie nowe modele postaci. Dzięki pieniądzom wypłacanym za realizację poszczególnych misji można podczas gry kupować uzbrojenie i wyposażać w nie swoje oddziały. Obecna wersja wnosi m.in. komunikację głosową i nowy wygląd tablicy ze zdobytymi punktami.

kubaptt - 2009-02-12 12:51:05

TO CHYBA WSZYSTKIE PODSTAWOWE INFORMACJE JAKIE POWIŃŚCIE WIEDZIEĆ O CS-COUNTER STRIKE JAKBY COŚ NIE GRAŁO TO PYTAJCIE I PIŚCIE PRZEZ NK LUN GG          

                                Z POWARZANIEM SWOIM I COUNTER STRIKE KUBAPTT(VIP)

johnxm - 2009-02-12 16:34:34

Ryba tak na następny raz: aby coś dodać używamy funkcji Edytuj! Ale tutek spoko :p

www.pokemon-ultra-gra.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.nms.pun.pl www.nogaonline.pun.pl www.zieloneberety.pun.pl