
Cennik Punktów za poszczegółną rzecz :
Zabicie kolegi z druzyny -3300$ dla zabijajacego
Rozbrojenie bomby przez CT 2750$ dla kazdego z CT
Wysadzenie celu przez T 2750$ dla kazdego z T
Wybicie przeciwnej druzyny 2500$ dla zwycieskiej druzyny
Uwolnienie zakladnikow przez CT 2000$ dla kazdego z CT + premie za zakladnikow
Przegrana druzyny 1400$ dla przegranej druzyny
Przegrana druzyny wiecej niz 2x pod rzad 1400$+500$ za kazda runde powyzej dwoch (max 2900$) dla kazdego z druzyny
Zabicie zakladnika -1500$ dla zabojcy
Zabicie przeciwnika 300$ dla zabojcy
Uratowanie zakladnika 250$ za kazdego zakladnika dla kazdego z CT
Premia za przezycie zakladnika 150$ za kazdego zakladnika dla kazdego z CT
Pozdro KUBAPTT
Offline
terroryści
Mają oni kilka zadań w grze. Za każdym razem wygrają jeśli tylko zabiją wszystkich CT. Ich główna broń - AK - jest dużo tańsza od broni przeciwników. Dzięki temu już na początku mogą zdobyć przewagę. Na mapach typu de_xxx wystarczy, że podłożą bombę i wywalą wszystko w powietrze, to nie łatwe zadanie czasem zanim ktoś zdoła podłożyć paczkę cała policja już nie żyje. Mapy typu de_aztec lub inne z większymi przestrzeniami dają terro pewną przewagę jako, że ich AK lepiej spisuje się na dłuższe dystanse. Kolejną mapą gdzie terro może prowadzić sielankowy tryb gry jest cs_assult tutaj Policja ma naprawdę trudne zadanie. Natomiast lepiej, aby unikali ciemnych zaułków, w których mogą kryć się zamaskowani Anty-Terroryści. Szczególnie mapa de_train stwarza sposobność do chowania się pod/nad/za wagonami towarowymi, wtedy Terro musi obserwować każdy swój ruch. Najczęściej lepsi gracze wolą dołączać do terrorystów - dlaczego? Tego nie wiem, ale już tak jest i należy się z tym pogodzić. Mapy typu as_xxx teoretycznie dają przewagę grupie przestępczej, która ma za zadanie zlikwidować VIP'a i rzeczywiście jeśli terro stanowi zgrany team lub jakiś klan to VIP ma minimalne szanse, jednak w większości rozgrywek Terroryści strugają bohaterów i pojedyńczo lecą na cały oddział CT co oczywiści dość często kończy się ich klęską. Ogólnie jednak Counter Strike jest tak wyważony, aby dawać równe szanse obu drużynom.
anty-terroryści
Anty-terroryści, czy jak kto woli Policja, ma najczęściej trudniejsze zadanie. Przyjęło się, że lepsi gracze przeważnie z biegiem czasu zawsze wolą terro, niż CT (Anty-terroryści). Po pierwsze podstawowy karabin w ct o nazwie M4 kosztuje 3200$ do tego (na mapach de_xxx) należy doliczyć koszty defusa (przyrządu sprzyjającego rozbrajaniu bomb). M4 nadaje się do strzelania serii i ma funkcję tłumika, ale jeśli ma się za przeciwnika zdolnego, wyszkolonego terroryste z ak, który z daleka jednym strzałem w głowe odbiera 99 na 100 życia trzeba się chować lub szturmować. Napewno M4 w biegu jest celniejszy niż AK, ale trzeba mieć dużo szczęścia i wysokie umiejętnośći. Dlatego takie mapy jak de_aztec z dużymi przestrzeniami stwarzają przewagę dla terro w dodatku kiedy już uda się dopchać do podłożonej bomby i zacznie się ją rozbrajać można zostać zmasakrowanym przez zaczajonego terrorystę. Istnieje również inny typ rozgrywek - odbijanie zakładników. Tutaj również rola nie jest łatwa. Np na mapie cs_assult znaczna większość akcji CT kończy sie totalnym rozgromieniem. Wszystkie drogi prowadzące do magazynu gdzie przetrzymywani są zakładnicy są niebezpieczne. Kolejny typ map to ochrona Vip'a przez Policję. Tutaj jeden z CT jest w zasadzie bezbronny i musi dobiec do bezpiecznego punktu. Cała drużyna powinna być zgrana i wyszkolona. Ale wbrew pozorom nie jest tak trudno jak by się mogło wydawać. A to dlatego, że wszyscy terro chcą być bochaterami i pojedyńczo pragną zabić Vip'a co daje dość dużą przewagę CT (oczywiści jeśli trzyma się razem). Może to wszystko wygląda na przerażające, ale w rzeczywistośći na znacznej większości map, przy graczach o w miarę równych umiejętnościach szanse CT są równe. Jednak większość nowych graczy, nie umiejących grać, zaczyna grę (nie wiadomo dlaczego) od anty-terrorystów. Dlatego przeważnie team CT jest słabszy od team'u terro. Oczywiście mowa tu o zwykłych serwerach. Natomiast klanówki (czyli wojny klanów) rozgrywane są na równych mapach (de_dust, de_dust2, de_train) i obie drużyny najczęściej są po tyle samo razy w terro co w CT. W najnowszej wersji Counter Strike'a doszła nowa broń (Clairon) i tarcza. Gracze dobrze strzelający z pistoletu Desert Eagle i umiejący używać tarcze mogą być godnym przeciwnikiem dla morderczych terro umiejących strzelać z AWP. Natomiast nowa broń jest zwykłym karabinem, który dla CT może być przydatny zważając na dość dużą cenę M4.
Offline
Aby zrobić screenshota naciśnij po prostu klawisz F5. Obraz będzie w katalogu cstrike, lecz jeżeli coś nie będzie działać to: Zapisywanie do formatu bmp, wpisz do konsoli:
Kod:
bind "F5" "snapshot"
Zapisywanie do formatu tga (lepszy format), wpisz do konsoli:
[b]Kod:[/b]
bind "F5" "screenshot
Offline
1. Nigdy nie strzelaj w tył głowy przeciwnika. To niesprawiedliwe. Twoja ofiara nie ma wtedy żadnych szans!! Należy strzelać zawsze w tył pleców, tak aby nie zabić przeciwnika od razu. Niestety wielu graczy nie dotrzymuje tej szlachetnej zasady kamperstwa...
2. Podczas kampowania należy zawsze być osłonięty z trzech na cztery możliwe strony. Wtedy żaden lamus nie będzie mógł cię zajść od tyłu i zabić cię po chamsku.
3. Miejsce kampowania w kazdej rundzie powinno być takie same. I tak te "lamy", które walczą wystawiając się na ogień przeciwnika nie skapną się skąd dobiegły strzały.
4. Prawdziwy kamper strzela tylko z Awp, nie męczy się w bronie maszynowe tylko szybko, elegancko wykańcza swe ofiary. Kamper jest jak saper. Myli się tylko raz...
5. Do kampowania przyda się także pokaźny zasób przekleństw. W końcu każdy, który cię zabił, mimo twojej kryjówki na pewno jest cziterem i widzi przez ściany! Trzeba mu rozsądnie wytłumaczyć, że nie powinno się czitować.
6. Każdy kamper wie, że nie ważny jest styl gry tylko wyniki. Dawno temu kamperswto podzieliło się na dwie frakcje. "Kamperzy" to Ci, którzy kampują dla zasady, i "Statsiarze", dla których liczą się wyłącznie statystki.
7. Prawdziwy kamper korzysta również ze speedbota ( vide ... - I tak część graczy wiedzą o kogo chodzipo to aby szybciej dostać się do swojej ulubionej kryjówki i zagrzać się w niej, względnie zarezerwować. ( Patrz punkt 8)
8. Kampujemy pojedynczo!!! Ponieważ w jednym teamie jest max. 10 osób, więc trzeba rozstawić jak najwięcej kamperskich przyczółków na całej mapie.
9. Wychodzimy ze swojej kryjówki tylko w ostateczności (Np. Gdy już z nasze drużyny tylko my zostaliśmy na mapie, i trzeba się przenieść w miejsce bliżej punktu z zakładnikami/ ich oddaniem lub bomb-site"u
10. Wszyscy na nas bluzgają bo tak naprawdę jesteśmy lepsi i oni nam zazdroszczą!!! Nie należy się przejmować "dobrymi graczami" gdyż oni nam po prostu zazdroszczą.
11. SUPLEMENT-!!!-KAMPER=LAMA-!!!
Offline
A więc nagrywamy własne demko-opis krok po kroku.
1.Włączamy CS'a i wchodzimy na dowolny serwer.
2.Gdy zaczniemy grę otwieramy konsole (domyślnie ~) i wpisujemy:record nazwa_dema.Zaczyna się nagrywanie.
3.Kiedy chcemy skończyć nagrywać ponownie otwieramy konsole i wpisujemy:stop.
4.Wychodzimy z serwera i otwieramy konsole ,wpisujemy:playdemo nazwa_dema lub viewdemo nazwa_dema-wydaję mi się że opcja 2 jest lepsza ,ponieważ możemy przewijać.
Demko gotowe wesoły
P.S. Jeśli chcesz usunąć demo wejdź w folder tam gdzie zainstalowałeś grę ,dalej w folder cstrike i szukaj po nazwie ,gdy znajdziesz usuń
Offline
1. Co to jest Steam/NoSteam ?
Steam jest to oryginalna, legalna wersja gry zarejestrowana cd-keyem otrzymanym wraz z zakupem oryginalnego Half-Life'a . Pozwala ona grać na jakimkolwiek serwerze wydanym w wersji 1.6 w zakładce 'Internet'. Wersja ta daje nam o wiele więcej możliwości, większe bezpieczeństwo na serwerach, które są zabezpieczone i w kazdej chwili jest opcja zablokowania konta danego gracza.
NoSteam natomiast jest to scrackowana, nielegalna [ but who cares ? (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) ] wersja gry, która pozwala grać nam jedynie na scrackowanych serwerach, które nie wymagają zarejestrowanego konta Steam. Jest to wersja raczej dla początkujacych, testujących grę, po czym moga oni zdecydowac sie na zakup oryginału. Dużo cziterów ...
2. Jak odpalić Steam ?
Jak mamy już cd-key, wystarczy ściągnąć Steam+CS 1.6 i zainstalować. Gdy Steam sie zupdateuje, wyskoczy okienko logowania, gdzie zakładamy nowe konto. Po kolejnym update i zalogowaniu się rejestrujemy cd-key [ oczywiście pamiętać o trudnym hasełku, bo zdarza się nagłe znikniecie konta (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ]. Następnie zupdateowac musi sie CS, bo Steam często sie aktualizuje ... po tym możemy w pełni korzystać z oryginalnej wersji gry .
Włączamy steam > robimy nowe konto > Wypełniamy formularz i wszystkie dane > gdy juz jesteśmy zalogowani na koncie:
klikamy na Games > Activate produst on steam > wpisujemy keya > next next next > instaluja nam sie gierki ktore chcemy > i gramy!
3. Skąd ściągnąć to i owo ?
http://gamec(...)c=110029
4. Co to jest skill ?
Skill jest to określenie umiejętności danego gracza, nie da sie tego jednoznacznie określić, trzeba grać, grać, grać, aż w końcu ktoś ci powie że dobrze grasz (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) To mniej więcej jest tak : Low/Low+/Mid-/Mid/Mid+/High/High+/pr0 ? (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)
5. Błąd 'Local Class C' - jak to naprawić ?
Odpowiedź jest banalnie prosta - kupić oryginalną wersję gry. Błąd ten pokazuje sie, gdy próbujemy wejść na serwer niescrackowany, czyli przeznaczony tylko dla Steam'u, a mamy tylko wersję NoSteam.
6. Chcę mieć szybką zmianę broni bez potwierdzania kliknięciem, jak to zrobić ?
Wystarczy wpisac w konsoli hud_fastswitch 1
7. Błąd przy wchodzeniu na serwer 'Your map [ nazwa mapy ] is differ then server', jak to naprawić ?
Ogólnie powinien wystarczyć restart CS'a, jeśli nie, to usuwamy daną mapę z katalogu Steama, łączymy się ponownie z danym serwerem i mapa ściąga sie od nowa, co jest raczej pewne, że bedziesz miał taką wersję, jaką wykorzystuje serwer.
8. Rekrutacja do klanów/Poszukiwanie klanu.
http://www.board.counter-strike.pl
Znajdziemy tam mase klanów z różnymi wymaganiami (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) GL .
9. Co mam zrobić jeśli moje konto zostało skradzione/zbanowane[ z niewiadomych przyczyn, bo czierzy niech sie walą (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ] ? Jeśli konto jest twoje, to z góry jesteś na wygranej pozycji. Wystarczy, że cykniesz fotke cd-keya, najlepiej na pudełku od oryginalnej gry, i wyślesz to do Valve. Zajmuje im to mniej więcej 7~14 dni, po tym czasie powinno zostać przyszłane nowe hasło do konta (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
10. Szukam serwerów ...
www.udpsoft.com/eye
ściągamy to, instalujemy i mamy wszystko czego szukamy .
11. Jak łatwo zrobić AMX + inne mody? Opisane tutaj: http://gamec(...)c=105532
Na dole tematu napisane jest ze mozna sciagnac wersje do instalacji, trzeba wybrac scieżkę np. D:GienekGryCounter-StrikeValve
12. Chcem widziec ile mam fps ... Wystarczy wpisać w konsoli cl_showfps 1 ... lub bardziej dogłębną wersje net_graph 3 która pokazuje też loss+choke więc możemy na bierząco bawić sie rate i ustawiac je najbardziej zoptymalizowane do naszego łącza .
13. Mam dobry sprzęt i config, ale nadal wyświetla mi 60fps, co zrobić ?
Właściwości pulpitu/Ustawienia/Zaawansowane/twoja karta/Ustawienia jakości i wydajności/Synchronizacja pionowa ... bedzie ona zaznaczona jako opcja kontrolowana przez aplikację, więc odznaczamy 'ptaszka' i zostawiamy na 'OFF' ... Zastosuj .
Teraz najlepiej w katalogu 'cstrike' utworzyć sobie plik w notatniku o nazwie 'userconfig.cfg' i tam wpisywać sobie rożne opcje, których nie łapie 'config.cfg' ... najważniejsza opcja do fpsów -> 'developer 1', pozwala ona net_graphowi wyświetlać fpsy większe niż 60 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Najlepiej ustawić sobie też opcje 'fps_max 100' bo, nawet jak wyświetla sie wiecej, nie różni sie niczym od setki .
14. Chem pobawic sie configiem i zwiększyć liczbę fps, co zrobić ?
http://count(...)nik=cs02
Znajduje sie tu dużo opcji przyspieszających animację gry wraz z opisami danych komend .
15. Jak nagrać/odtworzyć demo ?
Aby nagrać demo, podczas gry włączamy konsolke '~' i wpisujemy 'record nazwadema' . Domyślny katalog nagrywanego dema to folder 'cstrike' . Jak chcemy skończyć nagrywac, wystarczy wpisac w konsoli 'stop' .
Aby odtworzyć wcześniej nagrane/ściągnięte demo, wystarczy wkleić plik o rozszerzeniu .dem do folderu 'cstrike' i wtedy w menu gry włączyc konsolę '~' i wpisać 'playdemo nazwadema' [ bez rozszerzenia ] lub 'viewdemo nazwadema' [ opcja z przewijaniem ].
16. Bindowanie ?
Broń:
Pistolety:
glock - 9x19mm Sidearm
usp - KM .45 Tactical
p228 - 228 Compact
deagle - Night Hawk .50C
elite - .40 Dual Elites
fiveseven - ES Five-Seven
Shotgun'y:
m3 - Leone 12 Gauge Super
xm1014 - Leone YG1265 Auto Shotgun
Pistolety maszynowe:
mac10 - Ingram MAC-10
tmp - Schmidt Machine Pistol
mp5navy - KM Sub-Machine Gun
ump45 - KM UMP45
p90 - ES C90
Karabiny maszynowe:
famas - Clarion 5.56
galil - IDF Defender
m4a1 - Maverick M4A1 Carbine
ak47 - CV-47
aug - Bullpup
sg552 - Krieg 552
Snajperki:
scout - Schmidt Scout
awp - Magnum Sniper Rifle
sg550 - Krieg 550 Commando
g3sg1 - D3/AU1
Ciężkie karabiny maszynowe:
m249 - M249
Amunicja:
primammo - naboje do karabinu (Prim. ammo)
secammo - naboje do pistola (Sec. ammo)
Ekwipunek
vest - Kevlar
vesthelm - Kevlar + Helmet
flash - Flashbang
hegren - HE Granade
sgren - Smoke Granade
defuser - Defuse Kit
nvgs - Noktowizor
Komendy radiowe:
coverme - Cover Me
takepoint - You Take The Point
holdpos - Hold This Position
regroup - Regroup Team
followme - Follow Me
takingfire - Taking Fire, Need Asistance
go - Go Go Go
fallback - Fall Back
sticktog - Stick Together Team
getinpos - Get In Position
stormfront - Storm The Front
report - Report In
roger - Affirmative/Roger
enemyspot - Enemy Spotted
needbackup - Need Backup
sectorclear - Sector Clear
inposition - I'm In Position
reportingin - Reporting In
getout - She's Gonna Blow
negative - Negative
enemydown - Enemy Down
Przykładowy Bind
Broń ( np. AK47 ) , pistolet ( np. USP ) z całym ekwipunkiem.
bind "x" "ak47; primammo; usp; secammo; vesthelm; hegren; flash; flash; sgren; defuser"
Pamiętajcie, że kolejność kupowania broni w bindzie zależy od was.
17. C-D [ Cheating-Death ] . Co to i do czego służy ?
Jest to program, który ma za zadanie chronić serwer pzed cziterami [ ale to gówno prawda, w 5 sekund na google mam każdy czit na C-D ... ] i tyle . Do ściągnięcia w podwieszonym topie 'Downloads' . Instalujemy, właczamy, minimalizujemy i odpalamy CS'a . Serwery nieobsługujące C-D [ te które mają VAC'a ] kickuja przy wejściu razem z C-D, po prostu nie współppracują .
18. Jak zmienic hasło i inne ważne rzeczy na steamie ?
To juz jest wyższa szkoła jazdy, trzeba być specjalnie szkolonym żołnierzem i mieć na koncie conajmniej 3 wojny światowe ...
Prawy klik na ikonce Steam'a w pasku zadań -> Settings -> tam mamy wszystko .
19. Stawianie serwera na hamachi .
Stawianie servera na CS:1.6 z Hamachi - bardzo łatwa robota ...
Instalujesz Hamachi :
-Po zainstalowaniu programu naciskasz guzik w lewym-dolnym rogu (włącz)
-Po tym poleceniu pojawi sie u gory Twoje ip który będzie ip do servera.
Aby inni molgi sie podlączyc do servera musisz stworzyc siec naciskajac 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Stworz nową siec...
Nastepnie wpisujesz login i haslo aby ją stworzyc ...
Podajesz dane innym graczom oni naciskaja 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Dołącz do istniejącej sieci
I to by było na tyle ...
Wlaczanie servera :
1.Właczasz hamachi
2.Odpalasz hlds i robisz server
3.Potem robisz z serverem co chcesz (mapy,dodatki, itp.)
20. Warcraft Mod
Instalacja
Gdy mamy już ściągnięty plugin, wklejamy pliki w następujące miejsca:
- warcraft3.amx dodajemy do
Half-Lifecstrikeaddonsamxplugins
- war3_ms.dll dodajemy do
Half-Lifecstrikeaddonsamxdlls
- EntanglingRootsTarget1; Levelupcaster; LightningBolt; MassTeleportTarget; PickUpItem
dodajemy do
Half-Lifecstrikesoundwarcraft3
(folder warcraft3 oczywiście musimy utworzyć sami )
Teraz w pliku metamod.ini dodajemy linijkę:
win32 addonsamxdllswar3_ms.dll i win32 addonsamxdllsfun_ms.dll
Następnie w pliku modules.ini (addonsamx) dodajemy linijkę:
addons/amx/dlls/war3_ms.dll
Jeszcze w pliku modules.ini kasujemy znak ";" przed
addons/amx/dlls/fun_ms.dll
W pliku plugins.ini dodajemy linijkę: warcraft3.amx
Konfiguracja
Do wyboru mamy dwa tryby gry: Short term XP i Long term XP
Short Term XP
Jest to podstwawowy tryb w ktoym szybko zdobywasz doświadczenie lecz po zmianie mapy wszytko zostaje utracone
Long Term XP
W tym trybie o wiele wolniej zdobywamy doświadczenie lecz po zmianie mapy lub nawet wyjściu z serwera i ponownym przyjściu poziom pozostaje ten sam. Aby plugin działał w tym trybie należy w server.cfg i listenserver.cfg wpisać linjkę "mp_savexp 1" Doświadczenie będzie zachowywane dla każdej rasu więc jeżeli zmienimy rase i wrócimy do poprzedniej poziom będzie taki sam jak poprzednio mp_xpmultiplier 1.0 Doświadczenie co jakiś czas się kasuje, ten czas możemy ustalić przez "sv_daysbeforedelete" sv_daysbeforedelete - ustala po ilu dniach będzie kasowane twoje doświadczenie (standardowo usatwione jest na 1)
Komendy
sv_warcraft3(1/0) - włacza i wyłacza plugin
sv_allowwar3vote(1/0) - włacza i wyłacza głosowanie
mp_savexp(0/1) - zapisuje doświadczenie i przy ponownym wejściu pozoim będzie taki jak przed wyjściem
amx_vote_answers - wyświetla kto głosował
amx_vote_time - czas w jakim możesz oddać swój głos
Opis
UNDEAD (NIEUMARLI)
*Vampiric Aury: dodaje tobie (15%, 30% lub 45% hp) z obrażeń zadnych graczowi (i.e. jeśli ty strzelasz do kogoś i zadajesz mu 100 hp obrażeń to ty dostaniesz (15, 30 lub 45 hp)
*Unholy Aura: wszystkie broie posiadają taką samą szybkość użycia
*Levitation: pozwala skakać tobie wyżej; gruntownie zmniejsza twoją wage przez co możesz osiągnąć wysokie miejsca niedostępne w normalnym trybie.
*Ultimate, Suicide Bomber: jeśli zostaniesz zabity to eksplodujesz i zadajesz obrażenia wszystkim znajdującym sie w pobliżu
HUMAN (LUDZIE)
*Invisibility: stajesz się częsciowo niewidzialny; z każdym poziomem bardziej niewidoczny
*Devotion Aura: dostajesz więcej życia na początku każdej rundy (115, 130, 145)
*Bash: kiedy ty strzelasz masz (15%, 30% lub 45%) szansy że dany gracz będzie unieruchmiony na 1 sekunde (ich maxspeed jest ustawiany do 0 na sekunde)
*Ultimate, Teleport: zdolność teleportowania się do, któregoś ze swoich graczy. Po uzyciu ULTIMATE wyskakuje menu z listą żyjących graczy i wybierając jednego zostajesz tam przeniesiony.
ORC (ORKOWIE)
*Critical Strike: daje tobie 15% szansy, że dawane obrażenia są 2, 3, lub 4 razy większe niż normalne
*Critical Grenade: robi 2,4 lub 6 razy większe obrażenia zadane granatem
*Equipment Reincarnation (Ankh): daje tobie 33%, 67% lub 100% szansy, że odrodzisz się z wyposażeniem, które miałeś przed śmiercią
*Ultimate, Chain Lightning: zdolność rzucenia błyskawicy, która skacze z gracza na gracza zabierając im hp; obrażenia spadają przy każdym następnym skoku błyskawicy o 2/3
NIGHT ELFS (NOCNE ELFY)
* Evasion: daje tobie 10%, 20% lub 30% szansy unikania strzałów (nie będziesz tracił życia ale nadal będziesz wydawał się jakbyś był uderzony)
* Thorns Aura: robi 10%, 20% lub 30% lustrzanej obrażenia do osoby, która strzela do ciebie
* Trueshot Aury: robi 15%, 30% lub 45% dodatkowe obrażenia na każdych twoich kulach
* Ultimate, Entangle Roots: unieruchamia nieprzyjaciela dla 10 sekund.
Opis ras pochodzi ze strony www.counter-strike.pl
DownloAd http://www.x.boo(...)ller.exe
21. Jak sprawdzić swój steam_id ?
wchodzimy na serwer, w konsoli wpisujemy 'status' lub 'amx_who' i mamy wszystkie informacje .
Offline
Z tej racji iż serwery ZombieMod ostatnimi czasy są bardzo popularne, a poziom jak i gra zespołowa na serwerach często jest równa zeru, cztery dni temu na naszym forum umieściłem poradnik "Jak dobrze grać?". Znajduje się w nim kilka istotnych notek na temat rozgrywki, jak należy oraz jak nie należy, ponadto w poradniku została opisana instalacja i konfiguracja serwera z modem Zombie Plague. Zapraszam do przeczytania całego artykułu.
Ostatnio edytowany przez kubaptt (2009-02-12 11:26:22)
Offline
masz w rękach kałasza ? i masz jakiegoś CT daleko i chcesz go zabić ? strzelaj 2-3 naboje jeśli na full tylko tracisz naboje.
jeśli masz AWP to ukryj się w dobrych miejscach typu: ciemne miejsce. wtedy nikt Cię nie zobaczy i go ustrzelisz. jeżeli dwóch kolesi do Ciebie strzela to rzuć im granata i dopiero strzelaj.
M4. polecam Ci z tłumikiem bo jest celniejsza ale mniej zadaje i większy recoil(odrzut broni) jeśli chcesz zabić go celnie to polecany jest red i nie przezroczysty celownik
Ubranie: jeśli wchodzisz na jakąś zieloną mapę to wybieraj Urban(CT) i leet(Terro) wtedy nikt z wrogów nie zobaczy Cię.
Granaty. rzucaj granaty celnie ale nie przy 1 on 1. wróg przy wyjmowaniu może cie odrazu zabić ! rzucaj flasha tam gdzie wyjdą. upewnij się czy w te miejsce. rzucaj celnie a nie jak "lama".
DGL. mocna broń, nie przebaczy. ostra broń parę strzałów i przeciwnik z głowy. uwaga: celuj precyzyjnie.
USP: to chyba ulubiona broń neo 12 naboi i celownik ciut większy... strzelaj celnie a zabijesz.
Knifer. posiada 2 tryby. 2 klikasz 2 klawiszem myszki i zaobserwowane obrażenie to 45 HP 1 to słabszy jeśli dostaniesz z 2 trybu to 3% szansy na przeżycie.
Offline
. Ściągnij i zainstaluj program HL TooLz
2. Zakończ działanie wszystkich aplikacji, które mogą spowalniać Twoje łącze. Mam tu na myśli wszelkie komunikatory, antywirusy i tym podobne.
3. Wejdź na stronę Speed Test i zjedź na dół. http://www.speedtest.pl/
4. Kliknij na przycisk BEGIN TEST.
5. Trwa sprawdzanie prędkości Twojego łącza. Po lewej stronie ukażą Ci się wyniki.
6. Uruchom program HL TooLz i przejdź do zakładki Ping Tweaks.
7. Przy [Step 1] i [Step 2] wybierz z listy KBits/sec.
8. W polu "My UPLOAD speed is:" wpisz wynik z testu (upload). Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby z nawiasu.
9. W polu "My DOWNLOAD speed is:" wpisz wynik z testu (download). Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby z nawiasu.
10. Po prawej stronie (na dole) znajdują się wartości dla komend.
Jeśli Update Rate wynosi "45" to znaczy, że komenda cl_updaterate powinna przybrać wartość "45".
Lewa strona - nazwa w programie. Prawa strona - wartości w Counter-Strike.
Rate = rate
Update Rate = cl_updaterate
Decals = mp_decals
Client Rate = cl_rate
Cmd Rate = cl_cmdrate
Cmd Backups = cl_cmdbackup
Offline
Kolor celownika:
Ogólnie to wygląda tak:
Kod:
cl_crosshair_color r g b
cl_crosshair_color [red] [green] [blue]
Wartość red, green, blue jest od 0 do 255. Dając 0 0 0 będzie czarny, 255 255 255 biały ^^, chyba nie muszę mówić że red = czerwony, green = zielony, blue = niebieski (kolory możecie lookać w paincie, daj edytuj kolory, kolory niestandardowe i tam możesz wpisywać i lookać).
Czyli jeżeli chcesz mieć celownik koloru niebieskiego to wpisz do konsoli
Kod:
cl_crosshair_color 0 0 255
Jak wyłączyć celownik / zrobić go niewidzialnym?
Wchodzisz w Options, klikasz na Multiplayer. Zaznaczasz 'Translucent' oraz wpisz do konsoli
Kod:
cl_crosshair_color 0 0 0
Offline
Czy FPS stworzony ponad 7 lat temu może być ciągle numerem 1 wśród FPS'ów online? Wydaję się, że nie jednakże Counter Strike, wraz ze swoją długa historią udowadnia, że jest to jak najbardziej realne.
Counter Strike - zmiany jakie przeszedł przez 7 lat swojego istnienia.
Counter Strike to gra wydana 18 Czerwca 1999 roku. Od tej daty minęło już ponad 7 lat, a Counter ciągle ma się bardzo dobrze i jest, nie boję się tego powiedzieć, najpopularniejszą grą FPS online. Niestety ostatnio (no nie tak ostatnio, bo wraz z wydaniem HL2) scena Counter`a podzieliła się na dwa obozy: Counter Strike 1.6 i Counter Strike Source. Nie jest to oczywiście zbyt korzystne ale mówiąc, że jest on najpopularniejszą grą FPS online mam na myśli, to co w nazwie ma Counter Strike, bez podtytułów =) Czyli taki worek z nazwą Counter Strike a w nim CS 1.6, CSS, CS:CZ. Jednakże o wersjach aktualnych napiszę parę słów w innej części tego tekstu a najpierw cofnę się do BETY pierwszej (BETA 1) i postaram się przeanalizować najistotniejsze zmiany w kolejnych betach pomijając numery, które wprowadzały minimalne modyfikacje.
Jak już napisałem pierwsza wersja CS`a ujrzała światło dzienne 18 Czerwca 1999 roku (BETA 1), stworzona przez zespół, którego trzon składał się z dwóch osób, tj. Cliffe (Jess Cliffe) i Gooseman (Minh Le). Głównym zadaniem Cliffe'a było najpierw stworzenie strony pod projekt oraz późniejszym zajmowaniem się nią, jednakże pomagał przy projekcie w czym tylko mógł a Gooseman, jako główny twórca modu, miał więcej znacznie trudniejszych zadań - zajmował się on modelami, animacją, ogólnym wyglądem gry. Dodatkowo kodem gry wykorzystując wiedzę zdobytą na Uniwersytecie Simon'a Fraser'a. Jednym z dużych problemów była mała ilość map przygotowanych na krótko przed wydaniem BETY. Warto zauważyć, że mapy były tworzone przez osoby, które zainteresowały się modem - ostatecznie dostępne były cztery mapy, z których jedna [cs_prison] była praktycznie niegrywalna, a najpopularniejszą była cs_siege, konwersja mapy z gry Team Fortress Classic. Pozostałe dwie mapy to: cs_mansion oraz cs_wpndepot. Jak widać po tytułach map (cs_) dostępny był tylko jeden scenariusz gry czyli ratowanie zakładników. Strzelać mogliśmy z: USP, Glocka, Shotguna, M4A1, MP5 Navy, TMP, AWP, G3/SG-1 & FN M249 PARA. Co do grywalności - gra była jeszcze niedopracowana. Drużyna przegrywająca nie otrzymywała żadnych pieniędzy co oczywiście mogło prowadzić do dosyć jednostronnej rozgrywki. Kolejnym problemem było podnoszenie broni a właściwie brak takiej możliwości. Kiedy zabiło się kogoś jego broń padała na ziemie, gdzie z kolei znikała ona całkowicie. Do bardzo irytujących spraw zaliczyć można małe różnice w wyglądzie modeli terrorystów i antyterrorystów, co razem z brakiem opcji wyłączenia 'friendly fire' stwarzało wiele nieprzyjemnych sytuacjiDalszymi mankamentami były: praktyczna bezużyteczność kamizelki (naprawiono to w BETA 1.9 poprzez przykrycie kamizelką rąk), broń można było trzymać jedynie w lewej ręce (do BETY 6.5). Jednakże największym problemem była mała stabilność serwerów. Z rozwiązaniem tego problemu Gooseman miał wielkie kłopoty lecz po głębszym zapoznaniu się z kodem i późniejszej pomocy Valve był w stanie stworzyć niezwykle stabilne serwery. Mimo wielu niedociągnięć, BETA 1 stworzyła pierwszy zarys gry naprawdę solidnej. Można powiedzieć, że gra została udostępniona graczom zbyt szybko i miała ogromną ilość całkowicie bezsensownych bugów ale niewątpliwie część swojego sukcesu Counter może zawdzięczać tak szybkiemu wydaniu.
Tak jak pisałem powyżej, nie mam zamiaru opisywać dokładnie wszystkich zmian chociaż niektórych może interesować to, że np. opcja wykopania kogoś z serwera pojawiła się dopiero miesiąc po pierwszym wydaniu, tak samo jak limit zebranej kasiorki ustawiony został na 16,000$ razem z BETĄ 1.9 (później przemianowaną na BETA 1.2). Jakkolwiek by nie było, teraz przechodzimy do BETY 2. Wraz z dwójeczką dodane zostały trzy nowe bronie: Sig SG-552 Commando, AK-47, Desert Eagle - na te dwie ostanie pozycje warto szczególnie zwrócić uwagę! Dodatkowo pojawiły się tłumiki, które zostały na stałe zamontowane do M4A1 i USP, bez jakiejkolwiek możliwości ich zdemontowania, oraz możliwość osobnego kupienia noktowizora.
No i przechodzimy do BETY 3, która wzbudziła wielkie kontrowersje. Czym ? Ano brakiem informacji o ilości zdobytych fragów w tabeli wyników =D Ogromna ilość graczy była oburzona tym rozwiązaniem, a poniektórzy swoją frustrację wyrazili w sposób zdecydowany czyli zaprzestali gry, smutne ... =( Dodanie broni ostatniej szansy czyli noża zeszło na dalszy plan. Razem z nożem dołączono do gry zestaw kamizelka + hełm oraz Fabrique Nationale P90 czyli P90. Dostępnych było również parę nowych map, z których warto odnotować cs_militia.
Protesty i manifestacje graczy przyniosły skutek wraz z wyjściem BETY 4, w której wprowadzono komendę '+showfrags', a jak plus to i minus '-showfrags'. Co oznaczają te komendy nie muszę chyba pisać =) Oczywiście to nie koniec zmian ponieważ aktualizacja numer cztery wprowadzała ich bardzo wiele. Tak więc dnia 11.5.99 tryb 'Defusion' został powołany do życia. W skrócie terroryści mieli wysadzić jedno z dwóch miejsc a antyterroryści mieli temu zapobiec poprzez wyeliminowanie całej drużyny przeciwnej, rozbrojeniem podłożonej bomby, albo przez przekroczenie limitu czasu przeznaczonego na podłożenie bomby dla terrorystów. Nowy scenariusz siłą rzeczy wymusił powstanie nowych map z przedrostkiem 'de_'.
Nowe bronie: Sig P228, Scout Sniper rifle, oraz HE grenade (High-Explosive) czyli granat wybuchowy.
Nowe mapy: de_prodigy, de_nuke, de_dust.
BETA 5 (robiona głównie przez Barking Dog Studios) przyniosła wraz z sobą ogromną ilość pożytecznych zmian, trudno jednak wymienić wszystkie. Przydzielono osobny slot dla bomby w ekwipunku. Wprowadzono paski przedstawiające postęp w podkładaniu bomby jak i jej rozbrajaniu. Zestaw do rozbrajania nie był już przydzielany odgórnie do graczy, każdy mógł kupić zestawik lub też nie. Rozbrajanie bomby bez 'nożyczek' (bo taką ikonę posiadał zestaw do rozbrajania) trwało 10 sekund, wraz z nim tylko 5 sekund. Przeładowywanie broni drugiego gracza można było już usłyszeć. Wprowadzono w końcu nowy model gracza dla antyterrorystów, czyli SAS (Special Air Service - brytyjska jednostka antyterrorystyczna).
Nowa broń: Benelli XM 1014 auto-shotgun.
Nowe mapy: cs_backalley, de_train
BETA 6 była kamieniem milowym w rozgrywce, wprowadzając dwa nowe typy rozgrywki. Pierwszy to 'Escape' gdzie terroryści muszą uciec do wyznaczonej strefy aby wygrać. Drugim był 'Assassination' - tutaj antyteroryści próbują uratować VIP`a czyli doprowadzić go do strefy, z której może uciec, np.: do samolotu (jeden z graczy zostaje VIPem, nie posiada żadnej broni i nie może niczego kupić ale ma też 'udoskonaloną' kamizelkę, dzięki której posiada sporą wytrzymałość), natomiast zadaniem terrorystów jest likwidacja VIP`a. Została również zmniejszona szybkość poruszania się graczy. Ponownie pojawiły się nowe modele, bronie i mapy co w sumie jest normalna sprawą - ile można grać na jednym modelu terrorysty i dwóch anty? Nowymi modelami były: śnieżny strój dla terrorysty, oraz French GIGN (dla CT).
Nowe bronie: MAC-10, Steyr Aug.
Nowe mapy: de_fang, es_jail, es_frantic, as_oilrig, as_riverside, cs_747.
Powoli zbliżamy się do pierwszej wersji CS`a bez BETY w tytule, więc postanowiłem, że nie będę opisywać BETY 6.5 i 7.0 osobno (wprowadzone w nich zmiany nie były przełomowe, ale warte odnotowania ). Tak więc dnia 26 Sierpnia 2000 roku, na 73 dni przed oficjalnym opublikowaniem Counter Strike 1.0, zostaje udostępniona BETA 7.0. Wnosiła (razem z 6.5) sporą ilość zmian. Na początek zoptymalizowano kod gry, dodano możliwość głosowania na mapę, co skutkowało tym, że gdy, np.: grało 10 osób, z których 7 zagłosowało w konsoli za zmianą mapy na de_prodigy to bez żadnej ingerencji admina mapa była zmieniana. VGUI (Valve Graphical User Interface) został w pełni uruchomiony. Wyeliminowano ogromną ilość cheat`ów. Przerobiono modele broni i chociażby M4A1 nie miało już przybliżenia ani nieusuwalnego tłumika. Nóż także otrzymał nowy model a razem z nim drugą opcję ataku. Warto również wspomnieć o biednym VIP`ie, na którego polują terroryści. Od tej chwili mógł się już bronić ponieważ dostał broń (USP) lecz nie mógł do niej kupić nawet amunicji. Zmieniono celownik w broniach snajperskich, a także zmieniono ikonę headshota =D. Pojawiło się kilka nowych animacji graczy wraz z dwoma nowymi modelami graczy dla terrorystów Guerilla Warfare, dla anty Seal Team 6 (United States Naval Special Warfare Development Group).
Nowe bronie: dual Berettas oraz granat dymny (smoke grenade).
Nowe mapy: de_cbble, de_aztec, as_tundra, cs_italy, cs_office, as_highrise, cs_arabstreets, de_vegas.
BETA w tytule była pewnego rodzaju usprawiedliwieniem błędów oraz czymś co pozwalało autorom zmienić praktycznie wszystko w grze ale ostatnie bety przygotowywały mod do wielkich zmian. Wraz z wyjściem wersji 1.0 (08.11.00) Valve przejęło kontrole nad dalszym rozwojem Counter`a. W tym momencie wydali grę - Half-Life: Coutner Strike, przez innych nazywaną po prostu CS Retail. Oczywiście Cliffe i Gooseman ciągle mieli znaczący wpływ na ostateczny wygląd Counter`a, na pewno nie jedna modyfikacja to wynik ich decyzji. Tak więc powstaje pytanie jakie zmiany zostały wprowadzone od wersji BETA? A zmian wiele nie było, wszystko co wprowadzono wraz z betami zostało przerobione: modele graczy, ogólnie grafika została lekko poprawiona. Poza zmianami w wyglądzie zmieniła się również zawartość sklepu w grze. Dodano trzy nowe bronie, tj.: H&K UMP .45, FN Five-Seven, & SIG SG-550.
Miesiące mijały a Counter Strike wcale nie stawał się mniej popularny, wręcz przeciwnie - liczba graczy nieustannie się zwiększała. Z każdą nową wersją, od 1.0, poprzez 1.1, 1.1c, 1.3, CS stawał się grą ciekawszą i atrakcyjniejszą, zatrzymam się jednak na dłużej przy wersji 1.4. Ok, warto jeszcze wyróżnić wersję 1.1, ponieważ to jej zawdzięczamy takie kultowe mapy jak: de_inferno oraz de_dust2! Każda wersja po 1.0 wprowadzała spora ilość dodatków i zmian ale postanowiłem opisać 1.4 zamiast 1.3 chociażby dlatego, że to ona ostatecznie rozprawia się z tzw. 'bunny hoppingiem' poprzez wprowadzenie krótkiego spowolnienia ruchu po każdym wykonanym skoku. Kolejną istotną poprawką jest zmiana modyfikatorów celności podczas skakania. Teraz przypadki trafienia kogoś/czegoś podczas skakania były sporadyczne; zazwyczaj niemożliwym było oddanie celnego strzału. Pojawiły się nowe sposoby obserwowania rozgrywki po śmierci: pierwszy to tryb FPP, czyli wcielamy się w żyjącego gracza i obserwujemy grę z jego oczu. Drugim sposobem jest tryb taktyczny. Przy podkładaniu bomby nie można się już ruszać ani strzelać, tak samo ma się sprawa z rozbrajaniem. Ciała zabitych graczy w końcu nie znikają. Teraz szereg zmian, które na pozór są tylko zmianami kosmetycznymi ale wszystkie razem naprawdę odmieniły wizerunek gry. A więc po pierwsze VIP nie może wyrzucić swojej jedynej broni czyli usp. Po drugie, kiedy ktoś z drużyny używał komendy dźwiękowej (np. Need Backup!) albo po prostu mówił coś przez mikrofon, wtedy na radarze widzimy migającą kropkę. Upuszczona bomba została oznaczona na radarze na czerwono. Dodatkowo tekst, który się wyświetlał przy podnoszeniu bomby (tj. informacja o tym, że ktoś bombę podniósł ) od tego momentu ukazywał się tylko terrorystom. Kolejną zmianą jest to, że kiedy mute'owalismy kogoś (bo powiedzmy przeszkadzał nam, śpiewając) zaznaczając jego nick w tabeli, nie słyszymy już danego delikwenta ale również nie zobaczymy tego co napisał. Dodano przyjemny dźwięk zakładania kamizelki po jej kupieniu. Naprawiono ogromną ilość bug`ów. Na koniec zaaplikowano dwie nowe mapy: de_chateau i cs_havana.
Po wersji 1.4 przychodzi czas na 1.5, tak wielbioną przez wielu graczy i nawet w aktualnych czasach, rok po wydaniu Source, są organizowane turnieje i prowadzone ligi w 'jeden i pół' (niewiele, ale fakt pozostaje faktem). Prawda jest jednak taka, że dokonano bardzo niewielu zmian. Jedyną nowością, która rzuca się w oczy było wprowadzenie nowej mapy de_piranesi (swoją droga jest to bardzo lubiana i ciekawie zaprojektowana mapa). Tak więc pozostawię już dziadków w spokoju, i nie przedłużając przejdę do...
Counter Strike 1.6
Zmianom uległo... wiele rzeczy =) Zacznijmy może od opisania nowego programu bez którego nie da się grać w Counter Strike 1.6. Mowa o Steam 2.0, przez wielu graczy nazywany był Sztimem, szczególnie na początku, z powodu rzekomo ogromnej ilości błędów utrudniających jego włączenie a co za tym idzie granie w Counter`a. Ja osobiście NIGDY nie miałem nawet najmniejszych problemów z tym programem ...Rewolucja jednak doszła do skutku - od teraz gdy tylko Valve wypuszczało update jakiejś gry (bo Steam nie został stworzony tylko pod CS), Steam automatycznie po jego włączeniu ściągał aktualizację i ją instalował. Taka sama zasada dotyczy instalowania gier, Steam je ściąga i instaluje po uprzednim, poprawnym wpisaniu CD-Key`a. Poza tym w programie zastosowano 'Friends' czyli coś na rodzaj komunikatora, np.: GG, dzięki czemu można było rozmawiać sobie z kolegą, który również ma włączony Steam i ma status online. Jednakże wygodniejszym od tego programu jest X-Fire, który dodatkowo nalicza czas spędzony przy danej grze (nie tylko gry @ Stea). Dodatkowo Steam oferuje nam 'Servers' czyli listę wszystkich serwerów a tam już można dodać sobie serwer do ulubionych, wyszukać nowy, nawet LAN`owy, itd. Jednakże głównym zamysłem Valve, wprowadzając Steam, było sprzedawanie gier za pomocą owego programu ale to nie koniec! Każdy wydawca może uczynić swoją grę kompatybilną ze Steam`em i sprzedawać ją za pomocą w/w narzędzia. Podsumowując, wprowadzenie Steam'a oceniam bardzo pozytywnie - sama idea kupowania gier i instalowania ich przez Steama wydaje mi się niezwykle trafionym pomysłem, który jest znacznie wygodniejszą formą kupowania gier aniżeli tradycyjna. Dodatkowo wg. mnie Counter Strike zyskał na świeżości dzięki tej zmianie, poza tym automatyzacja update'ów nie wymaga od nas wchodzenia na stronę i manualnego ściągania oraz instalowania kolejnych udoskonaleń.
Kolejną zmianą było wprowadzenie VGUI 2 (Valve Graphical User Interface). Wersja 1.6 zyskuje dzięki niemu całkowicie nowy 'layout'. Kiedy klikniemy np. 'Options' podczas gry, wyskoczy nam nowe okienko, w którym zmienimy interesujące nas opcje. Możemy dokonać wielu zmian nie przerywając gry ponieważ w tle ciągle widać co dzieje się na serwerze. Całość przypomina okienka jakże znanego Windows`a. Dodatkowo zwiększono przydatność konsoli. Kiedy wpiszemy część komendy ale przypadkiem zapomnimy jak brzmiała jej całość to konsola sama wyświetli nam komendy, które pasują do ciągu znaków jaki wpisaliśmy - np. wpisujemy cl_right, pojawia nam się opcja do wyboru cl_righthand 0/1. Jeżeli znamy całą komendę, to ta opcja może przyśpieszyć jej wpisywanie. Jednakże dla mnie osobiście najważniejszą zmiana było usprawnienie wyjść do Windows`a. Od tego momentu można było bezpiecznie zrzucać Counter`a na pasek i później wracać do niego bez jakiejkolwiek utraty dźwięku, zmiany rozdzielczości, lub jakiegokolwiek innego błędu! Doczepić można się do obrazka w tle, na szczęście można to zmienić. Nowy interfejs uatrakcyjnia grę i sprawia, że wygląda ona trochę nowocześniej ^_=
VGUI 2 to kolejny bardzo pozytywny element wersji 1.6 ale dopiero teraz postaram się opisać zmiany, które bezpośrednio wpływają na rozgrywkę. Tak więc dodano 2 nowe bronie, podczas gdy od wprowadzenia wersji 1.0 nie było żadnego nowego oręża a te wprowadzone wraz z wersją 1.0 (H&K UMP .45, FN Five-Seven, SIG SG-550) lub BETĄ 7.0 (Beretty), były miłym dodatkiem ale nie mogły wpłynąć znacząco na mecze klanowe. Teraz wprowadzono Galila dla terrorystów. Broń silna, bardzo celna (nie mówię o szalonym full auto), tania (2000$) i posiadająca 35 naboi w magazynku. Jest to już jakaś rywalizacja dla AK-47 i odskocznia od tej broni. Mnie od Galila odpychają szczególnie odgłosy jakie wydaje podczas strzelania, poza tym każdy terrorysta kojarzony jest z kałasznikowem =D. Antyterrorystom dodano FAMAS`a, broń makabryczną, którą z pomocą 'bursta' (strzelamy wtedy trzema nabojami) można zmasakrować całą drużynę terrorystów mimo małej objętości magazynka (25 naboi). Przy cenie 2250 dolarów jest to opcja dla tych biedniejszych 'policjantów', bogatsi zapewne zakupią M4A1. Nowe bronie w szczególności zmieniły oblicze meczów klanowych.
I tutaj przechodzimy do nowo wprowadzonego elementu ekwipunku - elementu, który miał zrewolucjonizować grę, zmienić jej oblicze, wprowadzić miliony nowych taktyk. Cóż, rzeczywiście Tarcza Balistyczna zmieniła oblicze tej gry w jej pierwszych miesiącach. Jednakże nie była to zmiana pozytywna... Dlaczego? Do tarczy można dobrać jedynie pistolet i obsługa wygląda tak, że w jednej ręce trzymamy broń a w drugiej nasz pawęż ^_^. Drugim trybem użycia jest całkowite zasłonięcie naszego modelu gracza (aby zasłonić siebie jeszcze lepiej warto kucnąć). Jednakże trafienie kogoś kto miał tarcze było naprawdę bardzo trudnym zadaniem i nie mówię wcale o sytuacjach kiedy ktoś był całkowicie zasłonięty ale kiedy był odsłonięty i sobie normalnie biegł w naszym kierunku. Dodatkowo często zdarzały się sytuacje kiedy nie dało się zlikwidować gościa z tarczą strzelając mu w plecy. Po prostu coś osłaniało go od tyłu, więc szybko tarcze stały się wrogiem nr.1 na serwerach a ludzie zbyt często ich używający byli soczyście wyzywani. Z czasem likwidowano bugi w tarczy ale do dzisiaj zauważalne jest chociażby znaczne zmniejszenie recoila (recoil - odrzut broni palnej) broni kiedy ktoś gra z tarczą i pistoletem. Ostatecznie w każdej lidze, turnieju i lanie Counter Strike, kupowanie tarczy jest zabronione a na większości serwerów FFA jest ona po prostu zablokowana. Tak więc pomysł oczywiście ciekawy, gorzej z wykonaniem ale nawet gdyby była w 100% dopracowana to jestem pewny, że w ligach i tak byłaby niedozwolona.
Powyższe zmiany miały największy wpływ na grę ale nie były jedynymi. Zmodernizowano wiele rzeczy, zaczynając od kosmetycznych zmian na mapach de_aztec, de_piranesi i de_inferno (całkowicie inna kolorystyka). Dodano nową mapę de_airstrip, osobiście jest to jedna z moich ulubionych. Jest ona urozmaicona, ładnie zaprojektowana i starannie wykończona. Niestety fakt, że antyterroryści zaczynają rundę na jednym z BS`ów (bs - bombsite), ograniczył bardzo popularność tej mapy. Odświeżono także granat dymny - od teraz dym wydobywał się z niego, chwile po kontakcie z nawierzchnią i jest to chmura naprawdę gęstego dymu (skrin poniżej). Dodatkowo nieznacznie zwiększono obrażenia zadawane przez najsłabszą broń w grze czyli Glock`a, na co niejeden gracz czekał. Zmiana, którą zapewne wielu graczy ubóstwiało było wprowadzenie dodatkowych frag`ów. Polegało to na tym, że gracz, który podłożył bombę dostawał 3 fragi, jeżeli ona wybuchła. Natomiast po stronie antyterrorystów trzy fragi dostawało się za skuteczne rozbrojenie bomby. Dodatkowo ikona bomby zaczyna migać na radarze po podłożeniu. Modele wielu broni zostały lekko zmodyfikowane, np.: w Glock`u zamontowano cylinderek. Ogólnie zmiany niezbyt rzucające się w oczy ale też trzeba je odnotować.
No i cóż, jak zawsze poprawiono jeszcze masę rzeczy ale wymienianie ich wszystkich byłoby bezsensowne, tym bardziej, że Counter Strike 1.6 przez te lata przeszedł nie jedna aktualizację. W efekcie gralibyśmy już pewnie w CS 1.7, ale ciągle pozostaje numer 1.6 =) Więc nie przedłużając ...
Counter Strike Source
W pełną wersję CSS`a mogliśmy grać już od 7 października 2004 roku a to oznacza, że nastał czas zmian, zmian poważnych ale patrząc obiektuywnie w momencie wydania source róznił się starym
Offline
Przydatne bindy do CS - Właściwie wszystkie są przydatne dla administratorów serwerówOczywiście KLAWISZ zmieńcie na własny klawisz, np. F10. W razie jakichkolwiek wątpliwości bądź problemów proszę przeczytać ten poradnik. Można je wklejać bezpośrednio do własnego configu bądź po prostu do konsoli.
Naciskasz klawisz wpisujesz treść wiadomości i zostanie to rozesłane na serwerze do innych adminów
Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode amx_chat"
Naciskasz klawisz, wpisujesz kawałek (bądź część) nicka gracza i potwierdzasz Enter'em - gracz dostanie kicka.
Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode amx_kick"
Naciskasz klawisz oraz wpisujesz nick.
Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode name"
Teraz dwa bindy. Pierwszy - naciskasz klawisz oraz wpisujesz nazwę demka, potwierdzasz enter'em - demko zaczyna się nagrywać. Drugi - naciskasz aby zakończyć nagrywanie dema.
Kod:
bind "KLAWISZ" "messagemode record"
Kod:
bind "KLAWISZ2" "stop"
Naciskasz klawisz oraz dowiadujesz się ile pozostało do końca mapy/jaka będzie następna mapa.
Kod:
bind "KLAWISZ "say nextmap; wait; wait; say timeleft"
Bardzo prosty bind. Naciskasz klawisz i dowiadujesz się która godzina.
Kod:
bind "KLAWISZ" "say thetime"
Offline
Na pewno nieraz chcieliście sprawdzić czy jakaś osoba posiada Steam... Zapewne sprawdzaliście do niedawna to klikając ''PlayerList''... Niestety od kiedy Valve wprowadziło łatkę na Steam (Steam Community) Już nie sprawdzicie kto ma steam tym sposobem... Możecie sprawdzić wpisując w konsoli ''status''. Gdy wpiszecie wyskoczy wam coś podobnego do tego ;p
# name userid uniqueid frag time ping loss adr
# 1 "AssHole" 4954 VALVE_ID_LAN 2 04:26 54 3
# 2 "t 90" 4951 VALVE_ID_LAN 0 06:52 32 0
# 3 "<<gruby>>" 4955 VALVE_ID_LAN 0 04:10 58 0
# 4 "low.skill" 4946 VALVE_ID_LAN 4 12:09 42 0
# 5 "Sfojom Starom" 4912 VALVE_ID_LAN 0 18:45 19 1
# 6 "-= EtOpIrYn@ =-" 4966 VALVE_ID_LAN 0 00:38 24 0
# 7 "3mT | B4NaN EmTclan.yoyo.pl" 4967 STEAM_ID_LAN 0
# 8 "ThC" 4913 VALVE_ID_LAN 1 18:41 32 0
#10 "Egzotyczny tancerz George" 4893 STEAM_ID_LAN 1 24:57
#11 "FuXx" 4915 VALVE_ID_LAN 1 17:39 28 1
#12 "`fpT^MasherB'^" 4950 STEAM_ID_LAN 4 06:52 49 0
#13 "bee3" 4484 VALVE_ID_LAN 1 1:00:
Jak zapewne zauważyliście niektórym pisze ''STEAM_ID_LAN a niektórym VALVE_ID_LAN...
STEAM_ID_LAN - Dany typ posiada Steam
VALVE_ID_LAN - Dany typ posiada NonSteam
PS.(Można tez tak sprawdzać swoje SteamID)
Offline
Jeżeli przy dołączaniu do serwera otrzymujesz następujący błąd
Kod:
Your map [maps/de_dust2.bsp.] differs from server's
(bądź zamiast de_dust2 każda inna mapa) to wejdź do katalogu CS'a, następnie do maps. Znajdź tą mapę oraz ją usuń. Teraz przy wejściu na serwer mapa zostanie ściągnięta z serwera. Czasami będziesz musiał trochę poczekać, ale za to będzie wszystko dobrze chodziło ;D
Offline
. Info
Tak jak w temacie, zapodaje tabelę prędkości biegu trzymając różne bronie (i wręcz pozorom z pistoletem idzie sie tak samo szybko jak z nożem), może przydać się "Kreedz Jumperom" czyli osobom co skaczą na mapach kz_.
Offline